İş Büyütme Stratejileri Nelerdir?
İş büyütme stratejileri nelerdir? Hangi yöntemler ile işlerinizi daha da geliştirebilir, büyütebilirsiniz? Müşteri kitlenizi belirlemenin faydaları nelerdir? İşlerinizi daha geliştirmek ve verimli bir iş süreci sürdürmek için bu yazımızda iş büyütme stratejilerini okuyarak iş hayatınızda bunları uyarlayabilirsiniz. İş büyütme stratejileri yazımızın içerisinde yer vereceğimiz alt başlıklar şunlardan oluşmaktadır:
- Mevcut piyasadaki satışları artırmak,
- Referans isteyerek daha fazla müşteri kazanın,
- İşinizde motive edici yenilikler yapın,
- İş maliyetinizi azaltın,
- Hedef pazarınızı bulun,
- Fırsatları değerlendirmek,
- Ofis seçimi noktasında araştırmalar yapmalısınız,
- İlgili yazılar
Özel sektörde girişimci olarak işlerinizi devam ettirme amacındaysanız bu amacınızı en temelinden sağlam biçimde planlamanız gerekmektedir. Nitekim işinizi sürekli aynı seviyede devam ettirirseniz bir gün durma noktasına kadar gerileyebilir neticesinde de büyük kayıplara sebebiyet verebilirsiniz. Bunun önüne geçmek için iş büyütme stratejileri hakkında çeşitli yaptırımlar yapmanız gerekir. İşinizi nasıl daha iyi yönetebilir ve büyütebilirsiniz? Hangi yöntemler işlerinizin kontrolü için size daha iyi olanaklar sunar? Bu ve bunun gibi soruları kendinize yönlendirerek yine kendinizce metotlar geliştirebilirsiniz.
İşinizi büyütmek çeşitli parametrelere bağlıdır. Öncelikle ekibinizdeki kişilerin işlerini ne denli kaliteli ve düzenli yaptığı, müşteri kitlenizin kimler olduğu, ekonomik olarak gelir gider durumunuz ve ofisinizin hangi konumlarda olduğu gibi faktörler birbiriyle bağımlı olmakla birlikte işlerinizi ne denli kalitede sürdüreceği hakkında bilgi de verir.
Tüm bunlarla beraber işinizi en maksimum seviyeye çıkarmak ve verim almak adına çeşitli yollar izleyebilirsiniz. Gerek istişare yaparak sosyal ortamlarda bulunarak gerekse de işiniz hakkında teknik bilginizi daha fazla artırarak daha verimli bir işin temellerini atabilirsiniz.
Peki diğer iş geliştirme stratejileri nedir? Hangi yöntemler işinizdeki başarı oranınızı artırabilir? İşte iş büyütme stratejileri…
Mevcut Piyasadaki Satışları Artırmak
İnsanların hizmetine sunduğunuz ürünlerin satışını hızlandırmak ekonominizi canlandıracak en büyük etkendir. Bu satışların artırılması da yine ürünlerinizin kalitesinin artmasına bağlıdır. Ürünlerinizi ne kadar kaliteli biçimde piyasaya sürüp en iyi hizmeti vermeyi amaçlar iseniz o kadar fazla satış sağlarsınız. Bunun için de müşterileriniz ile istişarelerde bulunarak onların istekleri doğrultusunda ürünlerinizi daha kaliteli biçimde piyasaya sürebilirsiniz. Ayrıca müşterileriniz ile iletişim halinde olmak onların güvenini kazanmak için önemli bir harekettir.
Referans İsteyerek Daha Fazla Müşteri Kazanın
Müşteri kazanarak işinizi büyütme yollarından biri de referans sayınızı artırmaktır. Referans sayısının artması da yaptığınız başarılı işlerle doğrudan alakalıdır. Daha öncesinde iş yaptığınız müşterilere işlerinizi zamanında ve başarılı biçimde teslim ettiyseniz o kişiler size referans olabilir. Bu referanslar sayesinde müşteri zinciriniz artacakken kazançlarınız da bir o kadar artacak ve işiniz daha da büyüyecektir.
İşinizde Motive Edici Yenilikler Yapın
İş hayatınızda motivasyon çok önemlidir. Motivasyonu fazla olan kişinin işe odaklanması da fazla olacaktır. Bunun için iş stratejisi olarak yeniliklere açık olmalısınız. Bu yenilikler çerçevesinde işleriniz motivasyona bağlı olarak daha hızlı ilerleyebilecek iken verimliliğiniz de artacaktır. Bunun için işlerin iyi gittiği ve başarılı sonuçlar aldığınız dönemlerde ekibinizle birlikte motivasyon artırıcı aktiviteler yapabilirsiniz. Böylece ekip içindeki bağlılık artacakken işlerinizin başarısı da artacaktır.
İş Maliyetinizi Azaltın
Bir şeyleri gerçekleştirirken bir şeylerden de kısmanız gerekebilir bazen. Bunun için en önemli taktik maliyetlerin azaltılması yönünde olacaktır. Fazla bulduğunuz harcamalarınızı azaltarak tutarlı bir iş stratejisi izleyebilirsiniz. Böylece hem harcamalarınız artacak hem de kaynak yönetimini iyi biçimde yapabileceksiniz. Buna ek olarak planlı bir ekonomi ekonomi süreci de çizebilirsiniz. Gelir gider analizleri yaparak nerede ne yaptığınızı somut biçimde görerek daha iyi adımlar atabilirsiniz.
Hedef Pazarınızı Bulun
Ürünleriniz kime, hangi müşteri kesimine daha çok hitap ediyor? Bu soruya cevap verdiğiniz taktirde hedef kitlenizi, hedef pazarınızı belirleyebilirsiniz. Bu doğrultuda da ürünlerinizi müşterilerinizin istediği gibi çıkarabilir ve böylece müşteri memnuniyetini de sağlamış olursunuz.
Fırsatları Değerlendirmek
İş hayatında karşınıza bir çok fırsat çıkabilir. Bazı noktalarda riskler alarak bu fırsatları değerlendirme noktasına gitmek belki de dönüm noktanız olacaktır. Bununla birlikte yatırım yapmak ve uzun vadede sonuç beklemek de yapacağınız önemli olaylardan biridir. Neye, nasıl ve neden yatırım yaptığınızı bilir ve kendinizden emin olursanız yaptığınız yatırımların sonuçları sizi oldukça memnun edecektir.
Ofis Seçimi Noktasında Araştırmalar Yapmalısınız
Fırsatlar noktasında her zaman yararlı olacağını düşündüğünüz şeyleri değerlendirmekte fayda var. Ofis tercihlerinde de bu böyledir. Bir girişimcinin iyi ve kaliteli ofislerde çalışması işlerini hızlandırmakla birlikte ekonomik anlamda da avantajlı duruma getirecektir. Bu noktada Kamara hazır ofis, sanal ofis veya paylaşımlı ofislerle tanışabilirsiniz. İşinizin uygunluğuna göre bu ofis türlerinden birini kiralayarak uzun vadede bir çok avantajla birlikte çalışmalarınızı sürdürebilirsiniz.
İşinizi büyütmek için başvurmanız gereken yollar genel anlamda bunlardan oluşmaktadır. İş stratejileri geliştirerek işinizi büyütmeniz alacağınız kararlarla etkilidir. Bunun yanı sıra ekip içerisinde doğan işinizin müşteriyle buluşması ve başarılı bir şekilde devam ettirilmesi adına çok çalışılması ve bazı noktalarda risklerin de alınarak sabırlı olunması gerektiğinin unutulmaması gerekir.