fbpx

Yaratıcı Bir Toplantı Odası Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler!

toplantiodasi

Toplantı odası bir şirketin en prestijli olması gereken yerlerinden biridir. Önemli konuların konuşulacağı yer olan toplantı odasının tasarı mı da şirketin dışa yansıması olarak görülmelidir.

Toplantı odaları şirketlerin yaptıkları işe, bulundukları sektöre, şirketin büyüklüğüne gibi faktörlere göre değişebilir. Eğer tasarlayacağınız toplantı odası sadece şirket içinde yapılacak toplantılarda kullanılacak ise çok etkileyici bir yer olmasına gerek yoktur. Ancak dışarıdan gelecek müşterileriniz ve iş ortaklarınız ile yapacağınız toplantılarda kullanacaksanız, toplantı odalarınızı etkileyici bir şekilde tasarlamalısınız.

Nasıl yaratıcı bir toplantı odası tasarlarım?

toplantiodasi

Önemli kararların alındığı ve saatlerce sürebilen toplantıların yapıldığı yerler olan toplantı odaları nasıl tasarlanmalıdır? Toplantı odalarının mimari özelliklerinin, odadaki mobilyaların konumlarının hatta aydınlatma sistemlerinin bile olumlu-olumsuz etkileri olabilmektedir. Bunun için tasarlanacak toplantı odasında yer alacak en küçük objeye kadar dikkat edilmelidir. Şirket imajını gösterecek prestijli bir toplantı odası sizi ev sahibi olarak bir adım öne taşır. Toplantı odasında kullanılacak renkler bile çok önemlidir. Bazı öneriler vermek gerekirse;

  • Hareket edecek mobilyaların tekerlekli olması
  • Koltuk ve masaların fazla ağır olmaması
  • Mobilyaların çok yer kaplamaması
  • Genel uyumu bozmayacak ofis aksesuarları
  • Sektörünüze uygun tablolar asılabilir
  • Şirketin kurumsal renkleri tercih edilebilir
  • Sunum yapmak için gerekli cihazlar

Çalışan ihtiyaçlarını anlama

calisanihtiyaclari

Çalışanların toplantı odalarında neye ihtiyaç duyduklarını anlamak gerekir. Sunum yapmak isteyen bir çalışanın ihtiyacı olan ekipmanlar odada var mı? Müşteri ile yapılacak toplantıda yeterli masa ve sandalye var mı? Toplantı odasının planlaması doğru yapılıyor mu? Farklı toplantılar için aynı oda çakışıyor mu? Bu ve bunun gibi önemli konularda oluşabilecek problemler için çalışan ihtiyaçları dikkate alınmalıdır.

Oda düzeni ve ekipmanları

odaduzeni

Toplantı odaları aynı gün içinde defalarca kullanılabilmektedir. Bir toplantının hemen sonrasında yeni bir toplantı olabilir. Bu aralık içerisinde odanın düzenlenmesi, masa üzerinde kalmış olabilecek not kâğıtları vs. kaldırılması, çay bardakları veya su şişeleri gibi kullanılmış nesnelerin alınması… Hepsi bir sonraki toplantının sağlıklı yürütülebilmesi için önemli detaylardır. Bir önceki toplantıda kullanılmış ekipmanlar yerine konulmuş mu? Ekipmanlar çalışıyor mu? gibi detaylar atlanmamalıdır. Toplantı odasının düzeni ve tertibatından sorumlu bir personel bulundurmak bu sorunları çözmeye yardımcı olacaktır.

Toplantı odası rengi

toplantiodasirengi

Toplantı odası rengi toplantılar dikkat dağınıklığına yol açmayacak şekilde düzenlenmelidir. Bu yüzden odanın rengi konusunda da çok dikkatli olunmalıdır. Şirketin kurumsal renkleri tercih edilebilir ancak bu renkler odanın tamamında göz yorucu ve konsantrasyonu olumsuz şekilde etkileyici olmamalıdır.

Toplantı odası tasarlamanın önemi

toplantiodasitasarlama

Şirketin dışarıya açılan penceresi olan toplantı odaları sıradan bir şekilde hazırlanamaz. Şirket imajı için çok önemli bir vitrin olan bu mekanlar özel olarak tasarlanmalıdır. Toplantı odasını kurumsal yapınızı en iyi anlatacak şekilde hazırlamalısınız.

İlgili Yazılar

Beğenebileceğinizi düşündüğümüz içeriklerimize de göz atmak ister misiniz? İşte, beğenebileceğiniz Kamara Blog içerikleri 🤗

İnternet Girişimciliği İçin Sanal Ofisler Tercih Edilebilir

Sanal Ofisten Hazır Ofise Geçme Nedenleri

1 Comment

  1. Merve dedi ki:

    Akıcı bir içerik olmuş teşekkürler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir