Açık Ofis Verimliliğe Nasıl Etki Ediyor?

Image result for shared office gifİş hayatında işbirliğinin önemi gittikçe artmaya başlıyor. Çalışanlar bir araya gelmek ve yoğunlaşmak istiyorlar. Açık ofis alanları bunun için oldukça uygun fakat bazı çalışanlar da oluşan gürültüden şikayetçi. Açık ofis alanları maliyetleri oldukça azalttığı için firmaların gözdesi. Peki gerçekten bu çalışma sisteminin verimliliğe etkisi nedir?

GÜRÜLTÜ VERİMLİLİĞİ OLUMSUZ ETKİLİYOR

Yapılan araştırmalar sonucunda çalışanların önemli kısmının gürültüden rahatsız olduğu ortaya çıktı öyle ki şirketler zarar edişlerini bu verimsizliğe bağladı.

ÇÖZÜM NEDİR?

Bu sorunun çözümü aslında bir orta yol bulmaktan geçiyor. Çalışanlara gerektiğinde(telefon görüşmesi, yoğunlaşılması gereken teknik bir proje buna iyi bir örnektir) gidebilecekleri sessiz bir ortam yaratmak iyi bir seçenektir. Çalışanlar hem açık ofisin getirdiği bir arada kolayca iş yapma özelliğinden faydalanır hem de gerektiğinde yalnız kalır.

Teknoloji devi Microsoft’un global işyeri stratejisti Martha Clarkson özetle “İşbirliğini sağlamak için ortak çalışma alanları yaratılıyor fakat çalışanların mahremiyeti, yoğunlaşmaya olan ihtiyacı düşünülmüyor” diyerek durumu aslında çok net bir şekilde anlatıyor.

ÜLKEMİZDE ÇALIŞANLARIN ÖZEL ODA SAYISI AZ

Türkiye’deki çalışanların çok az bir kısmı(%32) kendine ait bir odaya sahip. Bu oranın en fazla olduğu ülkeler ise Hindistan Çin ve ABD.
Bazı iş yerlerinde açık ofisin bir sonraki aşaması uygulanıyor, çalışma alanında kimsenin belirli bir yeri yok herkes istediği yere oturuyor. Bu sayede çalışanlar sevmedikleri iş arkadaşlarıyla sürekli birlikte olmak zorunda kalmıyorlar.
Açık ofisler birlikte çalışma için idealken konferanslar ve dikkat gerektiren uygulamalar için büyük dezavantajlar yaratıyor. Çözüm ise iş yerinde hem işbirliği yapılabilecek hem de yoğunlaşılabilecek alanlar sağlamak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir