Herkes Girişimci Olabilir Mi?

American Idol jennifer lopez business american idol xiii keith urban Girişimcilikle ilgili yaygın bir görüş vardır; “Ya bir girişimci olarak doğarsınız ya da doğmazsınız.” Yani ya risk alabilen, hızlı düşünen, yenilikçisinizdir ya da değilsinizdir. Ya iş dünyasında başarılı olacaksınız ya da olamayacaksınız. Ancak doğru olan şu ki, kararlılığa ve iyi bir fikre sahip herkes girişimci olabilir!

Yazı Başlıkları

İYİ FİKİR!

Hemen hemen tüm girişimcilik eğitimlerinde “Nasıl girişimci olunur?” sorusunun ilk olarak cevabı “Büyük bir fikir düşünün” olmaktadır. Kimisine göre bu en zor olan bölümdür. Şunu unutmamak gerekir ki, yeni fikirler tamamen orijinal veya yeni bir icat olmak zorunda değildir. Bunun yerine, halihazırda var olan bir hizmet veya servisin daha efektif ve iyileştirilmiş hali yeni bir fikir olabilir.

Girişimciler yeni bir fikir ile karşılaştıklarında, ne kadar parlak ya da ilgi uyandırıcı olduğuna bakmadan o yeni fikire zevkle yaklaşırlar.  Genellikle girişimci fikirler ya gerçekçilikten uzak ya da doğrudan korkunç görünebilir. Perrier içme suyunu şişelemeyi ilk tasarladığında, bu fikirin yanlış anlaşılıp insanlara gülünç geldiği bir gerçektir.

TUTKU!

İyi bir girişimcinin eşsiz  ve güçlü karakteristik özelliklerinden biri gerçekci değilmiş gibi görünen bir fikiri karlı bir iş girişimine çevirmektir.  Her şeyden önce, yeni bir iş kurarken girişimcilerin tutkulu ve kendilerine olan inançlarının tam olması gerekmektedir. Muhasebe becerisi ve pazarlama bilginizin olup olmaması önemli değildir zira bu hizmetler diğer insanlardan alınabilir. Önemli olan, fikrinize olan inancınızın tam olması ve o fikirin arkasında durmaktır.

Başarılı işler girişimcilerin ellerinden çıkar. Bir fikiri harekete geçirmek ve yeni bir iş planı yaparken, kendinizi sayısız değişiklikle uğraşırken ve işi ayakta tutmak ile uğraşırken bulursunuz. Başlangıçta sermayederi ikna etmek, satış  planları yapmak ve işinizin karlılığını belirlemeniz gerekir. Tüm bunları gerçekleştirdikten sonra, işinizin büyümesi ve yeni müşterilere ulaşmanız halinde kendinizi “işin ehli” olmuş bir şekilde bulabilirsiniz.

Kaçınılmaz olarak, yolunuza engeller çıkabilir, ama bu engeller kurduğunuzun işin olmazsa olmaz hedeflerini değiştirmemelidir. Tutku ve inanç ilk başlarda fikrinizi yola sokmada yeterli olabilir. Ama işinizin büyümesi gerekli planları yapmış olmalısınız. Derinlemesine yapılmış ve iyi araştırılmış iş planı sizin için bir anahtardır. Bir çok üniverste ve girişimcilik kursu adım adım planlama ile küçük iş kurma eğitimleri verirler, bu gibi eğitimler aynı zamanda başarılı girişimcilik örneklerini ve aşarı yollarını da insnalarla paylaşırlar. Alternatif olarak internet üzerinde konuyla ilgili sonsuz örnekler bulabilir ve doğru yönü seçmede kendinize bir nokta belirleyebilirsiniz.

Bir iş girişimine, rehberlik edici ve her şeyi iyi ortaya koymuş iş planlarını düzenledikten sonra başlanmalıdır. Buna ek olarak, işin tanımı, satış stratejisi ve finansal planlar, işin başlangıç zamanlarında  önemli bir yere sahiptirler. Yol boyunca ve işinizin sonunda bu planlar tekrar tekrar değişebilir. Bir iş planı, bize odaklanma ve öngörülmeyen problemlerin üstesinden gelme yeteneği kazandırmalıdır. İş planınızı ne kadar araştırır ve zamanla geliştirirseniz, kendinizi o kadar pekiştirir ve iş girişiminizde nakit akışı üretebilirsiniz.

KAMARA olarak yeni iş girişiminde bulunan herkese, profesyonel görünüm sağlamak ve girişimcilerin tüm enerjilerini iş planlarına yönlendirmeleri için onlara uygun ortamlar sağlıyor, aynı zamanda başlangıç sermayelerini de ekonomik olarak kullanmalarına olanak sağlıyoruz.

Gelecekteki girişim çabalarınız için şimdiden iyi şanslar !

sanal ofis

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir