Görev Dağılımı Yapmanın Önemi ve Etkili Yolları

Görev Dağılımı

Görev Dağılımı Yapmanın Önemi ve Etkili Yolları

Bu yazımızda şirket içerisinde ekip çalışmasının önemine, ekibin nasıl yönlendirilmesi gerektiğine ve görev dağılımlarının nasıl yapılması gerektiğine dikkat çekerek anlatacağız. İşte yazımızda kullanacağımız alt başlıklar:

  • Hangi görevlerin dağılımını yapacağınızı belirlemek
  • Görev dağılımı yaparken en uygun kişiyi seçmek
  • Görevleri açık ve net biçimde aktarmaya çalışın
  • Görev teslim tarihlerini de belirlemelisiniz
  • Sadece görevi değil sorumluluk bilincini de aşılamalısınız
  • Ödüllendirme yöntemine başvurabilirsiniz

Başarının anahtarlarından birisi takım oyunudur. Bir iş fikrini ortaya tek başınıza çıkarabilir belki bir şirketi veya işinizi yine tek başınıza kurabilirsiniz ancak işinizin ilerleyişi tek başınıza olması oldukça zor ve risklidir. Çünkü işinizde tek bir alan değil birden çok alan olabilecektir. Bu alanların hepsine sizin yetişmeniz güçken bir ekip dahilinde çalışarak hareket etmek tüm alanlarda olan hakimiyetinizi artıracaktır. Tabii bu ekip için görev dağılımı en iyi biçimde olduğu sürece bu ilerleyiş mümkün olacaktır.

Peki bu görev dağılımı nasıl olmalı veya görev dağılımı yapılırken nelere dikkat edilmelidir? İşte görev dağılımı yapmanın etkili yolları:

Hangi Görevlerin Dağılımını Yapacağınızı Belirlemek

İşinizin ne olduğu, hangi metotları kullanacağınız ve hangi kişilerle yola çıktığınız en başta bellidir. Bunların yanında kime hangi görevi vereceğinizi de belirlemeniz gerekmektedir. Çünkü planlı bir işin en büyük parçası yolun en başında ne yapacağınızı bilmek ve işler hakkında ön görü yapmanızdır. Bu adım size hedefleriniz doğrultusunda büyük bir ışık olacakken hedefinize daha sağlam yürümenizi de sağlayacaktır.

Görev Dağılımı Yaparken En Uygun Kişiyi Seçmek

Görev Dağılımı Yaparken En Uygun Kişiyi Seçmelisiniz

Vereceğiniz görevler belli ancak kime vereceğiniz mi belli değil? En başta bunu da belirlemek yine sizin avantajınıza olacaktır. Görevleri vereceğiniz kişilerin alanında deneyimli olmasına ve sizin hedeflerinize, vizyonunuza da yatkın kişiler olmasına dikkat etmelisiniz. Profesyonel anlamda iş yapmanın gereği de bunu gerektirmektedir. Yani işleri profesyonel kişilere teslim etmek ve gerektiği noktalarda müdahil de olarak gidişatı kontrol etmektir.

Görevleri Açık ve Net Biçimde Aktarmaya Çalışın

Görevleri dağıtırken görevlerin açık, net ve anlaşılır olmasına dikkat etmelisiniz. Görevi alan sorumlu kişinin kafasında soru işaretleri olmamalı. Bu hem zamandan kazanmak hem de amaca uygunluğu daha iyi kontrol etmektir. Diğer türlü bir işi iki iş şeklinde yaparak çok zaman kaybı yaşayabilir ve neticesinde istemediğiniz sonuçlar da alabilirsiniz. Bunlardan kaçınmak adına görevlerin açık ve net olmasına dikkat etmelisiniz.

Görev Teslim Tarihlerini de Belirlemelisiniz

Girişimcilikte zaman kavramı en büyük önemi taşıyan kavramlardan bir tanesidir. Bu kavramı en iyi biçimde değerlendirmenin yollarından biri de iş çerçevesi içinde görevlerin dağıtımını yaparken görevlerin bitiş süresini de belirtmeniz olacaktır. Bu, hem sizin hem de sorumlu kişi açısından plan takviminin yeniden dizayn edilmesi anlamına gelecektir.

Sadece Görevi Değil Sorumluluk Bilincini de Aşılamalısınız

Girişimcilik disiplin ve planlı ilerleyiş sağlandığı sürece sağlıklı sonuçlar elde edecektir. Bunu yapmanın adımlarından biri de ekibinizdeki kişileri işinize bağlamak ve sorumluluk bilincini onlara aşılamaktır. Bu disiplini oluşturmak her anlamda sizin ve şirketinizin hedefe odaklanmanızı daha net biçimde ortaya koyacaktır. Bunu yapmak da tabii ki sizin elinizdedir. Hedeflerinize daha iyi odaklanmak ve zamandan daha çok tasarruf yapmak adına ekibinizle birlikte şirketinizi Kamara ofislerine taşıyarak imkanların çoğundan yararlanabilir böylelikle hedeflerinize daha iyi odaklanabilirsiniz.

Ödüllendirme Yöntemine Başvurabilirsiniz

Görevler Sonunda Ekip Ödüllendirilmeli

Şirket içinde motivasyonu ve işe olan bağlanmayı artıran yöntemlerden birisi de ödüldür. Görevleri yerine getiren kişileri, daha doğrusu görevlerin sonunda ekibinizle birlikte yapılan aktiviteler onların ve sizin motivasyonunuzun artması için etkili bir yöntem olacaktır. Bu vesileyle birlikte ekibinizdeki kişiler iş konusunda kendilerini daha da değerli hissedecektir.

Hedefleriniz doğrultusunda bir çok işi aynı anda başarılı bir şekilde yapma yeteneğine sahip olabilirsiniz ya da olamayabilirsiniz belki ama en temelde yapmanız gereken az sayıda da olsa ekibinizi oluşturmak ve üstüne güç katarak işlerinize yoğunlaşmanızı artırmaktır. Şirketinizdeki disiplini kabullenen, işlerine yatkın olan ve amaçlara odaklanan bir ekibin başarılı olma ihtimali her zaman çok yüksektir. Siz de bu başarıyı yakalamak adına ekibinizi en iyi biçimde idare etmeli ve görev dağılımlarını dengeli biçimde yapmalısınız.

Beğenebileceğinizi düşündüğümüz içeriklerimize de göz atmak ister misiniz? İşte, beğenebileceğiniz Kamara Blog içerikleri 🤗:

  1. Girişimcilerin Çalışanlarına Daha Mutlu Bir Ortam Oluşturması İçin Gereken 6 Yöntem
  2. Girişimcilikte Motive Kalmak İçin Yöntemler
  3. Sanal Ofise Sahip Olabilmek İçin Yapılması Gerekenler

 

 

 

 

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir