Satışları Artırmak İçin Gerekli Yöntemler
Satışları artırmak nelere bağlıdır? Hangi yöntemleri izleyerek şirketinize müşteri çekebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz? Bir şirketin geleceği kazancı ile doğru orantılıdır. Kazançları artırmak aynı zamanda şirketin sağlamlığını da artırmak demektir. Şirketiniz için satışları artırma yöntemlerini ele aldığımız bu yazımızda yer verdiğimiz alt başlıklar şunlardan oluşmaktadır:
- Sosyal medyayı aktif ve doğru kullanmak,
- Daima müşteri odaklı olmak,
- Satış kütüphanesini oluşturmak,
- Satış öncesi planlama yapmak,
- Satışı bir süreç olarak düşünmek,
- Daha iyi sorular sormak,
- Satışlardan önce prova yapmak,
- İlgili yazılar
Şirketlerde geleceğin garanti altına alınması ve işin sürekli hale getirilmesi kazançlarla doğrudan orantılıdır. Kazançlarınızı artırmak için göstereceğiniz çaba da başarınızı etkileyecektir. Başarıyı kazançla örtüştürebiliriz aslında. Ne kadar çalışıp çaba gösterilirse o kadar kazanç sağlanır ve gelir de artar. Dolayısıyla gerek harcamalar için kaynak oluşturmak gerekse de varsa borçlarınızı kapatmak için büyük bir fırsattır. Peki satışları artırmak ve daha büyük kazançlar elde etmek için neler yapılabilir? Hangi yöntemler izlenerek gelirler daha fazla artırılabilir?
Şirketlere genel anlamda bakıldığı zaman 3 farklı senaryo tipi gözükmektedir. Bu senaryolar şunlardan oluşur:
- Senaryo: İşler çok iyi. Her şey yolunda gidiyor. Böyle devam!
- Senaryo: Satışlar fena değil ancak daha da artırılabilir.
- Senaryo: Satışlar çok kötü. Müşteri kaybı oldukça fazla. Hemen bu durum düzeltilmeli!
Bu 3 senaryo incelendiği zaman 1. senaryoda herhangi bir sıkıntının olmadığı ancak 2 ve 3. senaryolara sahip şirketlerin geliştirmesi gereken bir kaç noktası vardır. Bu senaryolara düşülmesinin sebebi birden fazla olabilir. Gerek müşterilere karşı yaklaşım, gerek hizmet anlayışı, gerek ekip içi kontrol gerekse de verilen hizmetlerin yetersizliği gibi bir çok neden sayılabilir. Ancak temel anlamda yapılması gereken bu nedenleri saptamak ve sorunlara çözüm üretmektir.
Nitekim bir girişimcinin yapması gereken en önemli şey de iş sürecinde çıkabilecek sorunlar karşısında hızlı çözümler üreterek olayı en iyi biçimde idare etmesi, kontrol altına almasıdır. Özellikle bu gibi şirket ekonomisini yakından ilgilendiren konularda olaya hemen el atması beklenir. Aksi taktirde sorunun çok daha fazla büyüyeceği unutulmamalıdır.
Şirketinizi daima iyileştirmeli ve istikrarlı bir iş anlayışı izleyerek kazançlarınızı daha da artırmalısınız. Bazı zamanlarda yaşayacağınız kötü senaryolar da olabilir. Bu gibi kötü senaryoları aşmanın çeşitli yöntemleri ise şunlardır:
Sosyal Medyayı Aktif ve Doğru Kullanmak
Günümüz teknolojisi ile birlikte artık insanlar sosyal medyayı çok daha etkin kullanmaya başladı. İnternet üzerinden yapılan alışverişler de bunlardan biridir. İnsanların sürekli olarak sosyal medyayı etkin kullanmasından faydalanmak için siz de sosyal medya kanallarınızı açabilir varsa da geliştirebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden ulaşamadığınız bir çok müşteriye ulaşma şansına da sahipsiniz. Sosyal medyayı düzenli ve etkili biçimde kullanarak şirketinize müşteri çekebilirsiniz. Bunun için ürün tanıtım yazılarınızı olabildiğince etkili ve anlaşabilir yazmakla beraber şirketinizin hedefleri, misyonu ve vizyonundan da bahsedebilirsiniz. Böylelikle insanların ilgisini daha çok çekmiş olursunuz.
Daima Müşteri Odaklı Olmak
Ürünlerinizi tasarlamadan satış sürecine kadar olan zaman diliminde tamamen müşteri odaklı çalışmalısınız. Çünkü müşterilerden gelen geri dönüşlere göre ürünlerinizi şekillendirebilecek ve onların hizmetine en iyi biçimde sunacaksınız. Müşterilerinizin istek ve şikayetlerine kulak vererek onları önemsediğinizi hissettirmelisiniz. Böylece müşterileri şirketinize çekmek çok daha kolay olacaktır. Dolayısıyla satışlarınızda da bir artma söz konusu olabilir.
Satış Kütüphanesini Oluşturmak
Her yaptığınız satışı kayıt altına alarak belirli aralıklarda bu satış sonuçlarını analiz etmekte fayda var. Nitekim uzun vadede başarı ölçütü olarak görülen istatistikler işe başlamadan önce koyduğunuz hedef ile bulunduğunuz nokta arasındaki uzaklığı, bağlantıyı size gösterecektir. Satışlarınızı kayıt altına alarak ekibinizle birlikte çeşitli zaman aralıklarında analizlerde bulunabilirsiniz. Böylelikle nerede, hangi yanlışları yaptığınızı, hangi alanlarda gelişmeniz gerektiğiniz kolaylıkla saptayabilirsiniz.
Satış Öncesi Planlama Yapmak
Her şeyin neredeyse başı plandır. İş sürecinizi oluştururken de planla başlamanız sizi doğruya ulaştıracaktır. Nitekim satışlarınızı gerçekleştirmeden önce de planlama yapmalısınız. Bu planlama biraz da tahminler üzerine kurulmalıdır tabi. Yani bu satış ile elde edeceğiniz müşteri sayısı ne kadar olabilir? Bu satıştan müşteriler nasıl faydalanabilir? Geri dönüşler nasıl olabilir? Bu tarz soruları kullanıcı deneyiminden de faydalanarak planlama aşamasında şirket olarak cevaplandırmalısınız.
Satışı Bir Süreç Olarak Düşünmek
Satışı anlık bir olay gibi yorumlamak yerine bir süreç şeklinde yorumlamak çok daha mantıklı olacaktır. Bu sürecin bileşenlerini plan, organizasyon, çalışmak, sabır, ekip ve müşteri olarak sayabiliriz. Tüm bu bileşenlerin bir arada olduğu süreç ise satış sürecidir. Bu süreçte hangi yöntemleri izlediğinizi, nasıl bir çalışma planı içerisinde olduğunuzu iyi belirleyerek diğer satış süreçlerinizin daha verimli geçmesini sağlayabilirsiniz. Yine bu süreçte karşılaştığınız sorunları da belirleyerek nerelerde hata yapmamanız gerektiğini daha iyi öğrenmiş olacaksınız.
Daha İyi Sorular Sormak
Doğru sonucu almak için doğru soruyu sormak gerekir. Satışları artırmak, Bu nedenle satışlarınızı yaparken müşterilerin neye ilgi duyduklarından, hangi hizmeti nasıl almak istediklerinden ve daha bir çok olaydan haberdar olmak adına müşterilerinize çeşitli sorular yöneltebilirsiniz. Bu doğru sorular sayesinde siz de nasıl davranmanız gerektiğini bilerek hareket edecek ve satışlarınızı daha verimli hale getirebileceksiniz.
Satışlardan Önce Prova Yapmak
Satışlarınızı gerçekleştirmeden önce prova yapmanız önerilir. Nitekim satış stratejiniz zaman geçtikçe değişebilir. Bu her ne kadar iyiye yorumlansa da kötü sonuçların da alınabileceği gerçeğini değiştirmemektedir. Bu nedenle satışlarınızı gerçekleştirmeden önce prova adı altında şirket içerisinde bir satış provası yapabilirsiniz. Böylelikle ürününüzün üzerinden eksiklikleri saptayabilir ve yeni geliştirmelerle birlikte daha iyi hale getirebilirsiniz.
Tüm bu yöntemleri izleyerek satışlarınızı artırabilirsiniz. Satışları artırmak müşteri ve gelirin de artması anlamına gelmektedir. Bundan ötürü ne kadar çok profesyonel biçimde davranır ve etkin bir satış süreci geçirirseniz sizin için o kadar iyi olacaktır. Bu hem maddi hem de manevi anlamda başarı olarak hanenize yazılacaktır.