Paylaşımlı Ofisler Nedir? Neden Paylaşımlı Ofis
Paylaşımlı Ofisler Nedir: Ofis ortamı girişimciler için bir ihtiyaç haline gelmiştir artık. Sadece girişimciler için değil çeşitli meslek gruplarını da ilgilendiren ofisler, gün geçtikçe daha çok yayılmakta ve daha çok kullanım alanları genişlemektedir. Ofisler de türlerine göre sınıflandırılabilir. Hazır ofis, sanal ofis, kişiye ait kendi ofisleri veya paylaşımlı ofisler bunlara örnek verilebilir.
Ofis işlerinde genellikle bir ekipman halinde veya bireysel olarak çalışılır, işler bu şekilde yürütülür. Bu yazımız aslında bireysel çalışan girişimcileri ilgilendiren bir yazı olacak. Öncelikle şu soruyu sormakta fayda var: Ofisinizi paylaşır mıydınız? Kamara şirket grubu içerisinde paylaşımlı ofislerin fırsatlarını ve imkanlarını görünce kesinlikle “evet” cevabı vereceksiniz. Peki paylaşımlı ofis nedir? Kimler yararlanabilir? İmkanları nelerdir? Kamara size paylaşımlı ofisler adı altında ne gibi imkanlar sunar bunlara göz atalım.
Paylaşımlı ofis, bilgisayarınızı yanınıza alıp iş yaptığınız ortak kullanımlı fiziki bir ofistir. Size düşen sadece bilgisayarınızı alıp masaya kurulmanızdır.
Paylaşımlı ofisler daha çok freelancer gibi serbest çalışanlara, sahada özellikle bireysel çalışanlara, ofisini daha az maliyete indirgemek isteyenlere uygun, paylaşımlı alan sunan ve kurumsal olan bir ofis yöntemidir. Bu tür ofislerde sadece kiralama bedelini ödeyerek, sizin gibi farklı bölmelerdeki ofisleri kiralayanlarla birlikte çalışırsınız.
Kamarada Paylaşımlı Ofis Kiralamanın Avantajları
Kamarada paylaşımlı ofis kiralayarak nelerden faydalanacaksınız onlardan bahsedelim. Belirttiğimiz gibi yüksek bedellerle kurulan ofisler yerine daha uygun maliyetli ofisleri tercih edenler de paylaşımlı ofislerden faydalanmaktadır. Paylaşımlı ofisler cebinize uygun gelebilecek, maliyeti düşük bir ofis çeşididir. Siz sadece kira parası ödeyecek ve diğer yandan Kamaranın size sunmuş olduğu hizmetlerden yararlanacaksınız. Nedir bu hizmet ve avantajlar?
- İşlerinizin yürütülmesi için sessiz bir ortamda ortak bir masa kullanımı.
- Size gelen müşteri ve ziyaretçilerinizi karşılayan bir resepsiyon.
- Düşük maliyetle birlikte tasarruf imkanı.
- Konforlu, rahat paylaşımlı ofisler.
- Profesyonel sekreter.
- Hızlı internet bağlantısı.
- Mutfak kullanımı ve aynı zamanda ücretsiz çay, kahve servisi.
- Faks, fotokopi, kağıt gibi gerekli tüm ofis ekipmanları.
- Temizlik hizmeti.
- Bunların yanında elektrik, doğalgaz, su, klima gibi bütün hizmetler.
Bütün bu maddeler halinde yazdıklarımız size Kamaranın hizmeti olacaktır, üstelik hepsi ücretsiz.
Bu hizmetler ışığında siz bir de prestij kazanacaksınız. Nasıl mı? Bir ofis için sekreter oldukça önem taşır. Siz ofisteyken veya ofis dışındayken resmi telefonunuza gelen çağrıları sizin adınıza karşılayan bir sekreter olması işinizi profesyonel yapma adına önem taşır. Yine siz ofisteyken sekreter gelen çağrıyı size yönlendirir, dışarıdayken ise cep telefonunuza yönlendirebilir veya ulaşılamazsa e-posta biçimde mail atabilir. Yani siz hiç bir şekilde müşterilerinizi kaçırmaz aksine yeni müşteriler kazanırsınız. Dolayısıyla da işleriniz profesyonel biçimde gerçekleşerek sizin prestij kazanmanıza sebep olur.
Ofis ortamında çalışanlar sadece işine odaklanmak isterler. İşlerini yürütürken diğer yandan telefonlara bakmak, temizlikle uğraşmak veya ofis ekipmanlarını düzenlemek gibi konsantreyi bozan şeylerle uğraşmak istemez. Kamara, bu hizmetleri kendi üstlenerek ofis çalışanlarına sadece işe odaklanma fırsatını veriyor aslında. Bu fırsatlardan hangi ofis çalışanı yararlanmak istemez ki? Üstelik her şey kiraya dahilken.
Bunların yanında sohbet edebileceğiniz, birlikte çay, kahve içip işler hakkında istişare edebileceğiniz yeni iş arkadaşları da edineceksiniz. Bu sayede iş stresini de atmış olacaksınız.
Hangi Meslek Grupları Paylaşımlı Ofisten Yararlanabilir?
Birçok meslek grubu yararlanabilir aslında. Maddeler halinde belirtecek olursak;
- Yeni bir iş kuranlar
- Serbest çalışanlar(Freelancer)
- Evden home-ofice biçiminde çalışıp ofis düşünenler
- Bilişim alanında mühendisler
- Avukatlar
- Emlakçılar
- Mali müşavirlik vb.
Bunlar sadece akla gelen meslek gruplarıdır. Bu ve bunun gibi bir çok meslek grubunda çalışanlar paylaşımlı ofis ortamlarında işlerini devam ettirerek çeşitli avantajlardan yararlanabilirler.