fbpx

Zaman Yönetimi İçin Taktikler

Zaman yönetimi için taktikler

Bu yazımızda girişimcilikte zamanın ne kadar değerli olduğuna dikkat çekerek zaman yönetimi için uygulanması gereken taktiklere değineceğiz. İşte yazımızın içeriğinda olacak alt başlıklar:

  • Sabah rutini ile güne başlayın
  • Zamanı boş kullanmamak gerekir
  • Yapacak listesi oluşturarak planlı olmalısınz
  • Çok fazla karar almak iyi değildir
  • Ofis sınırlarında işe odaklanmanızı daha da artırın
  • Zamanı daha esnek kullanabilirsiniz

Girişimcilikte zaman kavramının en etkili kavramlardan biri olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Peki bu kavram neden bu kadar önemlidir? Zaman nasıl değerlendirilmeli ya da zaman yönetimi nasıl olmalıdır? Bu yazımızda zaman yönetimi için yapılması gereken bir kaç adıma değinerek zamanın nasıl daha verimli kullanılması gerektiğini anlatacağız. İşte zaman yönetimi için taktikler:

Sabah Rutini İle Güne Başlayın

Zaman yönetimi için sabah rutini

Çoğu araştırmaya göre başarılı insanların çoğu güne daha zinde başlamak ve günün geri kalan kısmının daha verimli geçirilmesi adına sabah rutinlerinin önemi vurgulanmıştır. Yani işe başlamadan önce yapılan aktiviteler sizi gün içinde güçlü kılabilir. Bunlar güne erken başlamak, sabah egzersizi yapmak, haber veya gazetelere bakmak, sağlıklı bir kahvaltı yapmak gibi aktiviteler olabilir. Siz de bu gibi aktiviteleri işe gitmeden önce uygulayabilir ve rutin haline dönüştürebilirsiniz.

Zamanı Boşa Kullanmamak Gerekir

Zamanın kıymeti bir şeylerin son ana bırakıldığı zaman daha iyi anlaşılabilir. Ancak neden işler son ana bırakılsın ki?Zamanı dolu dolu geçirmenin size olan katkısı çok büyük olacaktır. Çünkü iş yaşamında her şey birbiriyle bağlıdır. Boş olarak gördüğünüz zamanı iş ortaklarınızla, ekibinizden kişilerle veya işle alakası olan diğer kişilerle sohbetler ederek daha verimli bir hale döndürebilirsiniz. Bu zaman diliminden alacağınız bir fikir bile işinizin seyrini değiştirebilecek güçte olabilir. Zamanı olabildiğince dolu ve verimli geçirmeye gayret etmelisiniz.

Yapacak Listesi Oluşturarak Planlı Olmalısınız

Planlı Olmak

Nerede ne zaman nasıl hareket edeceğini bilen biri için hedefe odaklanma durumu daha sağlam olacaktır. Plansız bir durumda kişi kendini daima boşlukta hissedecek dolayısıyla hedeflerine odaklanmada sorunlar yaşayacaktır. Bunu aşmak da tamamen kişinin planlamasına, durumu idare etmesine ve biraz da olabilecekleri tahmin etme gücüne bağlıdır. Buna kısaca tecrübe diyoruz.

Çok Fazla Karar Almak İyi Değildir

Girişimcilik çok yoğun olmak, aynı anda bir kaç işle ilgilenmektir aslında. Ancak şu da bilinmelidir ki her an her saniye işinizin başında olacak değilsiniz. Ya da gün içinde saatler ilerledikçe başka şeyler için yapma kararı almak çok sağlıklı değildir. Bu bir nevi plansız ilerlemektir. Planlı olmanın avantajını kullanarak işlerinizi belli bir sıraya koyarak ilerlemelisiniz. Acil olmadıkça da bir işiniz bitmeden diğer bir iş için karar almamalısınız. Böyle durumlarda insanlar kendilerini çıkmaz içinde hissedebilir ve çok yoğun olmasına rağmen işlerinde başarılı olamazlar. Bunun da sebebi bahsettiğimiz gibi aynı anda çok fazla karar almaları ve plansız bir gidişat izlemeleridir.

Ofis Sınırlarında İşe Odaklanmanızı Daha da Artırın

Ofis ortamlarında çalışmak bir çok sorumluluğu da beraberinde getirecektir. Eğer ofisinizden tamamen siz sorumlu iseniz ofis içi düzen, temizlik, gelen telefon ve kargoların karşılanması gibi işlerden yine siz sorumlu olacaksınız. Bu gibi durumlarda da işlerinize odaklanabilecek vakit daha kısalacaktır. Belki de işlerinizde ertelemeye bile gidebileceksiniz. Bu gibi dezavantajlı durumlarla karşılaşmamak adına Kamara hazır ofislerini veya sanal ofislerini tercih ederek işe odaklanmanızı maksimum seviyeye çıkarabilirsiniz. Kamara’da bir çok imkandan yararlanma ve yeni kişiler tanıyarak daha sosyal bir çalışma ortamında bulunma şansına sahipsiniz.

Zamanı Daha Esnek Kullanabilirsiniz

Kendinizi zamanın sınırlarına teslim etmemelisiniz. Zamanın sınırlarına teslim olmak nedir? Yani bir işi o zamana sığdırıp o zaman içerisinde bitirme mecburiyeti hissetmemeli zamanı iş dışına da taşıyabilirsiniz. Nitekim girişimcilik fedakarlık isteyen başarı için her yolun denenebileceği bir sektördür. Bu sektörde başarılı olanların ve ayakta kalanların da çeşitli iş yöntemlerine başvurduğu görülmüştür. Siz de gerektiğinde işinizi eve, ofis dışına taşıyarak zamanı daha esnek kullanmayı deneyebilirsiniz. Böylelikle işlerinizde daha hızlı ve verimli olmayı görebileceksiniz.

Beğenebileceğinizi düşündüğümüz içeriklerimize de göz atmak ister misiniz? İşte, beğenebileceğiniz Kamara Blog içerikleri

2 Comments

  1. Ebru Bektaşoğlu dedi ki:

    Merhabalar,

    ‘’Etkili zaman yönetimi’’ konusunda yazınızda vermis olduğunuz faydalı bilgiler için size teşekkür ederim. Hepimiz için en değerli olan kaynaklardan biri de zaman. Onu etkili kullandığımızda yaşamımızda verimliliğimizi de artırmış oluyoruz. İzninizle, ben de bu konu üzerine hazırladığım blog yazımı sizinle paylaşmak isterim.

    Yazılarınızın devamının gelmesi dileklerimle,
    keyifli okumalar dilerim.

    ebrubektasoglu

    • Fatih Battal dedi ki:

      Merhaba Ebru Hanım,

      Değerli vaktiniz ve yorumunuz için teşekkür ederiz fakat yorum tarafında backlink kullanmadığımız için linkleriniz çıkmayacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir