Yasal Adres & Vergi Dairesi Değişikliği

Kamara sanal ofis hizmetinden yararlanırken, yasal adres ve vergi dairesi değişikliği yapmak gerekli midir?

Vergi dairesi değiştirilirse ne olur, değiştirilmezse ne olur?

Sıkça karşılaştığımız bu soruyu yanıtlamadan önce, sanal ofisin ne olduğuna bir bakalım:

SANAL OFİS HİZMETLERİ

  • Resmi adres olarak gösterebilme
  • Sekreterya ve mesai saatleri dışında telesekreter
  • Posta ve Kargo teslim alma

South Park excited moving furniture

Hali hazırda bir ofisiniz varsa, bir vergi dairesinde zaten kayıtlıysanız  adresinizi değiştirmek istemiyorsanız fakat size gelen telefonlar postalar ve kargoların yönlendirilmesini istiyorsanız, yasal adresinizi değiştirmeden de sanal ofis hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.

Sıfırdan bir şirket kuracaksanız sizlere zaten yasal adres sağlıyoruz, bu durumda vergi memurları tesise gelip açılışınızı gerçekleştiriyorlar. Kartvizitlerinizde, websitenizde, dilediğiniz yerde bu yasal adresi kullanabilirsiniz.

Hali hazırda bir ofisiniz varsa ve yasal adresinizi de değiştirerek sanal ofis hizmetimizden faydalanmak istiyorsanız, bu durumda vergi dairesine bir dilekçe göndererek bu değişikliği bildirmeniz gerekmektedir.

Bu, yasal ve zorunlu bir işlemdir.

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayınlanan rehberde konu hakkındaki maddeler şu şekildedir:

  • Mükelleflerin bilinen iş veya ikamet yeri adreslerinde herhangi
    bir değişiklik olması halinde yeni adreslerini vergi dairesine bildirme
    zorunlulukları vardır.
  • Mükellefler tarafından bildirilen adresler; vergisel işlemlerle ilgili
    hususlarda vergi dairesi ile mükellefler arasındaki iletişimde kullanılır.
    Bu nedenle mükellefin ulaşılabilecek adresinin vergi dairesindeki
    kayıtlarda doğru şekilde yer alması; gerek mükellefler, gerekse vergi
    dairesi açısından işlemlerin daha hızlı, kolay ve noksansız yürümesi için
    çok önemlidir.

 

  •  Adres değişikliği bir yerden bir yere nakil suretiyle olabileceği gibi
    aynı yerdeki cadde, sokak veya kapı numarasının değişmesi şeklinde de
    olabilir. Bu durumda da mükelleflerin meydana gelen değişikliği vergi
    dairesine bildirmeleri gerekmektedir.
    Şöyle ki; yeni adresten haberdar olmayan vergi
    dairesi, mükellefler ile iletişim sağlayamadığı için, eldeki mevcut bilgiler
    doğrultusunda işlem yapmak durumunda kalır. Bu da kimi zaman
    mükellef aleyhine gelişir ve mükelleflerin mağdur olmalarına neden
    olur. Böyle bir duruma maruz kalmamak için mükelleflerin her türlü
    adres değişikliklerini vergi dairesine en kısa sürede bildirmelerinin kendi
    yararlarına olacağını bilmelerinde fayda vardır.

 

  • Ulaşılamayan adres, size ulaştırılamayan hizmet demektir.
    Kaliteli hizmet, adres bilgilerinizi zamanında ve tam olarak
    vergi dairenize bildirmenizle sağlanacaktır.
    Mükelleflerce adres değişikliğine ilişkin bildirimlerin ilgili
    kanunun öngördüğü bir aylık sürede yapılmaması halinde vergi
    dairelerince mükellefler adına ikinci derece usulsüzlük cezası
    uygulanır.

 

Dilekçe örneği:

vergi-ad

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir