Kamara sanal ofis hizmetinden yararlanırken, yasal adres ve vergi dairesi değişikliği yapmak gerekli midir?
Vergi dairesi değiştirilirse ne olur, değiştirilmezse ne olur?
Sıkça karşılaştığımız bu soruyu yanıtlamadan önce, sanal ofisin ne olduğuna bir bakalım:
SANAL OFİS HİZMETLERİ
- Resmi adres olarak gösterebilme
- Sekreterya ve mesai saatleri dışında telesekreter
- Posta ve Kargo teslim alma
Hali hazırda bir ofisiniz varsa, bir vergi dairesinde zaten kayıtlıysanız adresinizi değiştirmek istemiyorsanız fakat size gelen telefonlar postalar ve kargoların yönlendirilmesini istiyorsanız, yasal adresinizi değiştirmeden de sanal ofis hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.
Sıfırdan bir şirket kuracaksanız sizlere zaten yasal adres sağlıyoruz, bu durumda vergi memurları tesise gelip açılışınızı gerçekleştiriyorlar. Kartvizitlerinizde, websitenizde, dilediğiniz yerde bu yasal adresi kullanabilirsiniz.
Hali hazırda bir ofisiniz varsa ve yasal adresinizi de değiştirerek sanal ofis hizmetimizden faydalanmak istiyorsanız, bu durumda vergi dairesine bir dilekçe göndererek bu değişikliği bildirmeniz gerekmektedir.
Bu, yasal ve zorunlu bir işlemdir.
Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayınlanan rehberde konu hakkındaki maddeler şu şekildedir:
- Mükelleflerin bilinen iş veya ikamet yeri adreslerinde herhangi
bir değişiklik olması halinde yeni adreslerini vergi dairesine bildirme
zorunlulukları vardır. - Mükellefler tarafından bildirilen adresler; vergisel işlemlerle ilgili
hususlarda vergi dairesi ile mükellefler arasındaki iletişimde kullanılır.
Bu nedenle mükellefin ulaşılabilecek adresinin vergi dairesindeki
kayıtlarda doğru şekilde yer alması; gerek mükellefler, gerekse vergi
dairesi açısından işlemlerin daha hızlı, kolay ve noksansız yürümesi için
çok önemlidir.
- Adres değişikliği bir yerden bir yere nakil suretiyle olabileceği gibi
aynı yerdeki cadde, sokak veya kapı numarasının değişmesi şeklinde de
olabilir. Bu durumda da mükelleflerin meydana gelen değişikliği vergi
dairesine bildirmeleri gerekmektedir.
Şöyle ki; yeni adresten haberdar olmayan vergi
dairesi, mükellefler ile iletişim sağlayamadığı için, eldeki mevcut bilgiler
doğrultusunda işlem yapmak durumunda kalır. Bu da kimi zaman
mükellef aleyhine gelişir ve mükelleflerin mağdur olmalarına neden
olur. Böyle bir duruma maruz kalmamak için mükelleflerin her türlü
adres değişikliklerini vergi dairesine en kısa sürede bildirmelerinin kendi
yararlarına olacağını bilmelerinde fayda vardır.
- Ulaşılamayan adres, size ulaştırılamayan hizmet demektir.
Kaliteli hizmet, adres bilgilerinizi zamanında ve tam olarak
vergi dairenize bildirmenizle sağlanacaktır.
Mükelleflerce adres değişikliğine ilişkin bildirimlerin ilgili
kanunun öngördüğü bir aylık sürede yapılmaması halinde vergi
dairelerince mükellefler adına ikinci derece usulsüzlük cezası
uygulanır.
Dilekçe örneği: