Kriz Anında Şirketiniz İçin Çok Önemli 5 İpucu

The Simpsons season 9 episode 22 serious boss

Ekonomik krizin etkisini yoğun hissettirdiği dönemlerde, dünyada milyonlarca insan ailelerini ve evlerini bu fırtınadan korumaya çalıştılar. Peki ya şimdi ne kadar şirket olası bir krize hazırlıklı? Görünüşe göre düşündüğünüzden daha az sayıda şirket hazırlıklıdır. Aslında istatisklere göre ekonomik krizle karşılaşan küçük ölçekli işletmelerin % 40’ı bir daha faaliyetlerine devam edememektedirler.

Krizden kurtulma planlarına sahip olan şirketler geliştirdikleri öngörüleri ile kayıplarını en aza indirmek üzere daha iyi bir noktada bulunmaktadırlar. Kriz anında planlama yapmanın bir faydası olmaz, planlamanın önceden yapılması gerekmektedir. Şirketinizin düşüşe geçmemesi için aşağıdaki önlemleri almalısınız.

 

Krizden kurtulma planları

Risk değerlendirme analizleri düzenleyin

Düzenleneyeceğiniz risk değerlendirme analizleri şirketinizin tüm fonksiyolarını ayrı ayrı incelemelidir; muhasebe, bilişim teknlojileri ve insan kaynakları kendi raporlarını ortaya koymalıdırlar. Personelin güvenliği, krititik iş veri ve bilgileri olası bir kriz anında mali kayıpları önceden belirlemek için ayrıntılı analiz edilmelidir. Her ayrıntı planınız için bir veri olacak ve onu iyi kılacaktır.

Kapsamlı planlarınızı geliştirin

Eğer analizlerinizi yaparken bir açıkla karşılaşmışsanız, krizden kurtulma planınızda bu açığa öncelik verin ve planınızın çıkış noktası olarak belirleyin. Kapsamlı bir stratejisi olmayan şirketlerin dörtte üçü ekonomik krizin ardından üç yıl içerisinde çöküşe geçmektedir. Yapacağınız planlamaların işinizde sürekliliği sağlaması için tüm fonksiyonları kapsıyor olması gerekmektedir. Aynı zamanda planlarınızın esnek, yaratıcı ve bir yedeğinin olması gerekmektedir.

Kriz zamanında müdehale edebilecek ekibinizi oluşturun

Kriz zamanında uygulanacak planlar için sorumlulukların belirlenmesi gerekmekte, bazı bireylere spesifik görevler atanmalıdır. Planınızı uygulayabilecek bir ekip belirleyin. Bu ekip planın geliştirilmesinden ve revize edilmesinden sorumlu olmalıdır. Aynı zamanda tüm çalışanlarınız ve müşterilerinizle her koşulda iletişime geçmek için hazır bulunmalıdırlar.

Yer Değişikliği yapmak için alan seçenekleriniz olmalı

Olası bir krizden sonra ofis alanınızda faaliyet göstermeye devam edemeyebilirsiniz ve evden çalışma tüm çalışanlarınız için bir opsiyon olmayabilir. Şirketler kriz zamanlarında çabucak profesyonel çalışma alanlarını bir an önce mobilize etme yeteneğine sahip olmalıdırlar. Telefonlara, internete anında ulaşmalı ve idari destek alabilmelidirer.

Bir bulut gibi olmalısınız…

Tüm verilerinizin geri kazanılabilir olduğundan emin olmalısınız. “Bulut veri kaydetme yöntemi” denilen bu yöntem ile belgelerinize ve verilerinize her yerden ulaşabilme yeteneğine sahip olun. İnternet üzerinden erişim temelli “Bulut veri kaydetme” yöntemi ölçeklenebilir, uygun fiyatlı ve gerektiğinde verilerinize hızlıca ulaşmanızı sağlayacak fonksiyonları sizlere sağlamaktadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir