fbpx

Satış Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Covid-19 Sürecinde Firmanız İçin Neler Yapmalısınız?

Girişimcilikte satış hakkında bilinmesi gerekenler nelerdir? Hangi satış yöntemlerini kullanarak satışlarınızı artırabilirsiniz? Ya da satış sürecinde nelere dikkat etmeniz gerekmektedir? Temel anlamda ürün, şirket ve müşteri tanımlamalarınız yaptıktan sonra ürünlerinizin kalitesini artırmak, müşterileriniz ile iletişim gibi etkenleri değerlendirmek size ekstra kazanım sağlayacaktır. Satışlar hakkında deneyimlerinizi artıracak stratejileri anlattığımız yazımızda yer verdiğimiz alt başlıkları şunlardan oluşmaktadır:

  • Değer yaratmak için harekete geçin,
  • Kitlenizi doğru tanımlayın,
  • Çalışmanıza disiplin katın,
  • Programınız belli olmadan hareket etmeyin,
  • Güncelliği asla yitirmeyin,
  • Akılda kalan işlere imza atmalısınız,
  • Gözlem yeteneğinizi geliştirin,
  • Yönetmeyi iyi bilmelisiniz,
  • İnandırmak yetmez ikna etmeye çalışın,
  • Her zaman bir sonraki adımı düşünün,
  • İlgili yazılar

Ürettiğiniz ürünleri nasıl tanımlarsınız? Ya da hangi yöntemlerle satışa sunup daha fazla müşteri çekebilirsiniz? Satış stratejileri kişilere, şirketlere göre farklılık göstermekle birlikte iş hayatının vazgeçilmez bir kavramıdır. Satışlarınızı artırmak ve kariyerinize daha iyi yön vermek adına uygulayacağınız stratejiler sizin geleceğinizi de olumlu veya olumsuz biçimde etkileyecektir. Nitekim olumlu sonuçlar almak adına bir kaç yöntemi uygulamanız gerekmektedir.

Peki nedir bu yöntemler? Öncelikle şirketinizi, ürünlerinizi iyi tanımlamalısınız. Tanımlamadan kastımız ürünlerinizin hangi kitlelere hitap ettiği, hangi özelliklere sahip olduğu ve yeterlilik düzeyidir. Bu tanımlamalardan sonra gerekli departmanlarınızı da sürece dahil ederek en verimli sonuçları alacağınız satış stratejilerinizi üretebilirsiniz. Burada önemli bir rol üstlenen aktörlerden biri de müşterilerinizdir. Müşterilerinizi ne kadar çok dikkate alıp onların istedikleri yönde ürünlerinizi çıkarırsanız müşteri memnuniyetini maksimum düzeyde elde edersiniz. Bunun da size geri dönüşleri çok olacaktır.

Bu geri dönüşleri sağlamak ve ürünlerinizi daha iyi satmanız adına izleyeceğiniz stratejiler şunlardır:

Değer Yaratmak İçin Harekete Geçin

Ürünleriniz ne kadar değerli? Ya da neye, kime göre değerli? Bunun karşılığını bulmak için müşteri tanımlamanızı yapmanız gerekir. Bahsettiğimiz üzere girişimcilerin, şirketlerin müşterileriyle sürekli olarak iç içe hareket etmeleri daha olumlu sonuçlar meydana getirecektir. Bu da daha çok satış yapmanızı sağlayacakken başarılı sonuçlara imza atmanızı da etkileyecektir. Müşterilerinizin neleri istediğini bilmek ürünlerinizin değerinin artırımı için önemli bir etken olacaktır. Bu olguyla yola devam etmeniz ürünlerinizin kalitesini artırmak adına uygulanması gereken en iyi stratejilerden biridir. Siz de göreceksiniz ki ürünlerinizin ya da hizmete sunduğunuz şeylerin kalitesi, işlevselliği, fonksiyonelliği arttıkça bu ürünlere karşı talep de artacaktır.

Kitlenizi Doğru Tanımlayın

Ürünleriniz kimlere hitap ediyor? Hangi kitleler sizi daha çok tercih etmektedir? Müşteri tanımlaması adı altında bu tanımlamaları yapmanız sizin müşteri ile ürün arasındaki bağlantıyı yapmanızı daha da kolaylaştıracaktır. Bunun geri beslemesi de haliyle fazla olacaktır. Örneğin bir teknoloji firması iseniz kitleniz çok daha büyük olacaktır. Gencinden yaşlısına kadar her kuşaktan insana hitap edebilirsiniz. Ancak sağlık üzerine ürünler üretip belli başlı firmalara çalışıyorsanız kitleniz diğer örneğimizdeki kitleye göre daha dar olacaktır. Bu gibi kitle hesaplamasını, tanımlamasını yaptıktan sonra ürünlerinizdeki kaliteyi artırmanız daha mantıklı olacaktır. Hedef kitlenizi bilmek bir yandan size hız da kazandıracaktır.

Çalışmanıza Disiplin Katın

Hangi işi yaparsanız yapın ya da hangi kitleye hitap ederseniz edin işin temelinde disiplini kaybetmemelisiniz. Bu disiplin ile yola çıkmanız size daha sağlam adımlar attıracak olup daha olumlu sonuçlar almanızı da sağlayacaktır. Bunu ekibinize de uygulamanız gerekmektedir haliyle. Ekibinizin şirketinizi iyi tanıması ve hedeflerinizi de iyi bilerek bu olguyla hareket etmesi gerekmektedir. Yani bir anlamda beraber hareket etmenin olumlu sonuçlarını almaya çalışmalısınız. Aksi taktirde ortamda işlerin ilerlemesi mümkün olmayabilir. Hatta daha kötüsü işleriniz yavaşlayarak müşteri kaybetme durumuna bile gelebilirsiniz.

Programınız Belli Olmadan Hareket Etmeyin

Programınız Belli Olmadan Hareket Etmeyin

İş sürecinde ilk yapmanız gereken işlerden biri planlamadır. Bu planlamaya uyarak hareket etmek size ne zaman, nasıl davranacağınızı söyler aslında. Satış planlamasını da buna göre yaparak işinize uyarlamalı ve detayları atlamamalısınız. Bir plan ortaya koymadan tamamen şansa bağlı olarak hareket etmek sizi ancak belli bir noktaya kadar getirir. Bir yerden sonra işlerin tersine döndüğünü görebilirsiniz. Bundan ötürü bir plan dahilinde çalışmak ve bu planlama sürecine zaman, personel, ürün ve müşteri aktörlerini de dahil etmek sürecin uzun vadeye taşınmasını sağlayacaktır. Uzun vadede karşılaşacağınız olumlu sonuçların artması da doğal olarak iş motivasyonunuzu da artıracaktır.

Güncelliği Asla Yitirmeyin

İşinizde daima güncel olmaya gayret etmelisiniz. Nitekim gelişen ve değişen teknoloji, süreçler içerisinde ortama ayak uydurmak ve daima müşterilerinize yenilikleri sunmak amacınız olmalıdır. Müşterileriniz sürekli olarak değişmeyen, gelişmeyen ürünlerinizi kullanırsa bir yerden sonra sıkılabilir. Bu da haliyle müşteri kaybına neden olur. Bunun önüne geçmek için ürünlerinizi değişen teknoloji ve süreçlere göre güncellemeli ve müşterilerinizden olumlu olumsuz geri dönüşler alarak onların istediği yönde ürünlerinizde değişikliğe gitmelisiniz. Yani tamamen koordineli çalışmak size olumlu katkılar sağlayacaktır. Bundan ötürü sürekli güncel kalmaya gayret etmeli ve müşterilerinizi her zaman dikkate almalısınız.

Akılda Kalan İşlere İmza Atmalısınız

Girişimcilik ekosistemi içerisinde kalıcılığı yakalamak için farklı konseptlere ihtiyacınız olabilir. Ki, şuan çok başarılı girişim örneklerine baktığımızda her zaman kişilerin dikkatini çeken ve akılda kalıcı olmasını sağlayan özellikleri ön plandadır. Siz de kendi girişimlerinizi bu konseptlere uyarlayarak yapmalı ve akılda kalıcılığı yakalamalısınız. Böylelikle siz de göreceksiniz ki müşteri zinciriniz daha da artmış olacaktır. İnsanların değişik ve ilgi çekici şeylere olan merakını iyi kullanarak bu fırsatı ürünlerinizde, girişimlerinizde kullanmalısınız.

Gözlem Yeteneğinizi Geliştirin

Gözlem Yeteneğinizi Geliştirin

Satış yapma stratejilerinden biri de gözlemdir. Peki neyi, kimi, nasıl gözlemleyeceksiniz? Cevabı çok basit aslında. Kitlenizi, yani müşterilerinizi, diğer firmaları, ekonomiyi ve ihtiyaçları birbirinin sebebi sonucu şeklinde gözlemlemeniz gerekmektedir. Bu gözlemler sonucunda elde ettiğiniz izlenimleri girişiminizde uygulayarak dışarıdan aldığınız izlenimleri lehinize kullanabilirsiniz. Bu size ayrıca diğer iş fikirleriniz için tecrübe de katacakken daha sağla adımlar atmanızı da sağlayacaktır.

Yönetmeyi İyi Bilmelisiniz

Bir şirketin yöneticisi olarak üretilen ürünleri, bu ürünleri üreten departmanları ve ürünlerin satışını iyi biçimde yönetmelisiniz. Girişimcilik özelliklerinin arasında değer açısından yüksek olan bu özellik sayesinde ürünlerinizi daha verimli biçimde satışa sunabilirsiniz. Bununla beraber şirketinizdeki satış departmanından diğer tüm departmanlara kadar olan tüm departmanları ve çekirdek ekibinizi iyi biçimde yönetmelisiniz. Bu iyi yönetim sayesinde ürünlerinizi en hızlı ve sorunsuz biçimde müşterileriniz ile buluşturabilirsiniz.

İnandırmak Yetmez İkna Etmeye Çalışın

İnandırmak Yetmez İkna Etmeye Çalışın

Müşterilerinizi ürünlerinizin kalitesine, fiyatına ve kullanışlı olduğuna inandırmak bazı noktalarda yetmeyebilir. İkna etmeye çalışmak da önemlidir. Peki nasıl ikna edilir? Bunun için sosyal medya, internet ve web siteleri gibi platformlarda reklamlarınızı sürekli olarak göstermek sizin bu alanda ne kadar iyi olduğununuzu kanıtlamak için bir stratejidir. Nitekim insanların sürekli olarak sizin reklamlarınızı çeşitli yerlerde görmesi insanlarda merak duygusunu uyandırabilir. İnsanların ilgisini çekmek için güzel bir strateji olan reklam konusunu değerlendirmenizde fayda var.

Her Zaman Bir Sonraki Adımı Düşünün

İşinizi yaparken o ana bağlı kalmamalısınız. Aksine daha ileride olabilecek olayları önceden kestirmelisiniz. Bu hem tecrübe ile hem de kitleniz ile alakalı bir durumdur. Bunu yapmadan önce de ürünlerinizi test etmeniz gerekmektedir. Yani şirket içerisinde bir müşteri rolü oynayarak elde ettiğiniz ürünü kullanırken avantajlarlını, dezavantajlarını size uyup uymadığını genel hatlarıyla birlikte test etmeniz gerekmektedir. Böylelikle bir müşteri gözünden ürünün nasıl olduğu ile alakalı tespitlerinizi yapabilirsiniz. Bununla beraber ileride olabilecek sıkıntıları da önceden kestirerek önlemlerinizi almanız gerekmektedir.

Satışları artırmak kazancı artırmak anlamına gelir. Şirket bünyesinde girişimcilik anlamında başarıya ulaşmak da kazançlarla ve satışlarla alakalı bir durumdur. Satışlarınızı artıracak ve kitlenizi daha iyi belirleyecek stratejiler genel olarak bunlardan oluşmaktadır. Özet olarak süreci tek boyutlu değil çok boyutlu düşünmekte fayda vardır. bu olguyla hareket etmeniz size çeşitli anlamda kazanımlar sağlayacaktır.

İlgili Yazılar

Beğenebileceğinizi düşündüğümüz içeriklerimize de göz atmak ister misiniz? İşte, beğenebileceğiniz Kamara Blog içerikleri 🤗

  1. İş Büyütme Stratejileri Nelerdir
  2. Girişimcilerin Para Kazanması Sırasında Yaptıkları Hatalar
  3. Boş Geçen Dakikalar Nasıl Değerlendirilir

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir