fbpx

Online Çalışırken Çalışan Bağlılığı Nasıl arttırılır?

mola

Fiziksel olarak aynı ortamda çalışmak iyi bir sinerji oluşmasında ve iş veriminin yüksek olmasında önemli bir olanaktır. Ancak özellikle bugünlerde yaşadığımız pandemi gibi süreçler, uzaktan online olarak çalışmayı zorunlu kılabilir. Bu gibi süreçlerde işi gereği online çalışanların, fiziksel olarak bir arada olunamayan iş yerine olan bağlılığı veya aidiyeti nasıl sağlanacak? Bu, işverenlerin kafasını yorduğu bir konu haline geldi. Online çalışanların işyerlerine nasıl daha iyi bağlanabileceğine dair bazı önerilerimiz var.

Daha önce uzaktan online çalışma yapmamış olan firmalar, ilk kez ve zorunlu olarak karşılaştıkları bu durumda çalışanların veriminin düşebileceği ve işyerine olan bağlılığının azalabileceği endişesi yaşıyor olabilir.

Bir çalışan yaptığı işi ve çalıştığı firmayı sevip benimserse orada o kadar mutlu ve başarılı olacaktır. İster online isterse birlikte aynı ortamda bulunulsun, bağlayıcı olan şey çalışanın kendisini ortamda iyi hissetmesidir. Çalışanlarınızla diyalog kurmaya devam edin. İş dışında da güncel konuları konuşabileceğiniz platformlar oluşturun.

Küçük Konuşmalar İçin Zaman Bulun

calisanbagliligi

Çalışanlarınızla aranızdaki ilişki sadece işle ilgili olmasın. Gün içinde çalışma ortamında çalışanla aranızda kuracağınız bağ, onun çalıştığı firmaya olan bağlılığını artırmaya katkı sağlayacaktır. Uzaktan çalışma sürecinde çalışanın ne ile meşgul olduğunu bilemediğiniz için disiplinli bir çalışma modeli ile işin aksamasını engelleyebilirsiniz. Ancak çalışanların disiplin içinde tutulması demek, onların her saniyesini takip etmek şeklinde de olmamalıdır.

Çalışanlarınızla gerek işlerin ilerleyişi gerekse de güncel gelişmeler üzerine konuşabileceğiniz kısa zaman dilimleri için fırsatlar oluşturun. Çalışma zamanı içinde kısa süreli konuşma araları hem çalışanların kafasını dağıtmak hem de bir ara vererek nefes almasını sağlayacağı gibi; çalışan-işveren ilişkisini de sağlamlaştıracaktır.

Açık İletişimi Önceliklendirin

onlinecalisma

Bu konuşma aralarında ise iletişim dilini doğru seçmek gerekir. İş dünyasında sıkça şahit olunan kapalı iletişim asla tercih edilmemeli, açık iletişim kurulmalıdır. Önyargı, art niyet, yanlış anlama, niyet okuma, kin gütme gibi alışkanlıklar, açık iletişimin önündeki en büyük engellerdir. Açık iletişimin en belirgin özelliği duyguların açıkça ifade edilmesidir. Daha suçlayıcı olan “sen dili” yerine daha kapsayıcı ve kuşatıcı olan “ben dili” açık iletişimin önemli argümanıdır. Açık iletişimle iki taraf birbirini daha doğru anlar, yanlış anlaşılmaların önü de kesilmiş olur.

Başarıyı Kutlayın

calisanbagliligi

Bazen sayfalar dolusu yazılarla anlatılabilecek olan konunun özünü bir sözle anlatabiliyoruz. İşte o özlü sözlerden biri de “Mârifet iltifata tâbidir” sözüdür.

Çalışanların başarıları takdir edilmeli, onlara özverili çalışmalarından dolayı teşekkür edilmelidir. Kişilerin başarıları takdir edildiği ve karşılığı verildiği zaman daha iyi sonuçlar elde edilir ve başarıların devamı sağlanır.

Bir çalışan yaptığı işin değer gördüğünü ve bunun karşılığında kendisinin takdir edildiğini gördüğünde işine daha sıkı sarılır ve daha başarılı olma yolunda çaba gösterir.

İlgili Yazılar

Beğenebileceğinizi düşündüğümüz içeriklerimize de göz atmak ister misiniz? İşte, beğenebileceğiniz Kamara Blog içerikleri 🤗

İşyerinde Etkili Toplantıların Önemli Olmasının 4 Nedeni!

Ofiste Atıkların Azaltılmasına İlişkin İpuçları!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir