Ofis Seçimi Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Plaza mı? İş Merkezi mi? Han mı? Kamara mı?

Ofis Seçimi Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Ofis Seçimi Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

İşlerinizi sürdürmeniz için fiziksel bir ortama ihtiyaç duyabilirsiniz. Ki, bu çok doğal bir durumdur. Nitekim fiziksel ortama ihtiyaç duymadan da işlerini devam ettiren bir çok girişimci vardır. Ancak verim almak adına ve kendinizi işinizde daha sağlam görmek adına fiziksel ofis ortamlarına ihtiyaç duyabilirsiniz. Ofis seçimi bu noktada önemli rol oynamaktadır. Ofis seçimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz? Hangi unsurları göz önünde bulundurmalısınız? Ofis seçimi yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele aldığımız bu yazımızda yer verdiğimiz alt başlıklar şunlardan oluşmaktadır:

  • Hangi tür ofis size uygun,
  • Seçtiğiniz ofis sizin gereksinimlerinizi karşılıyor mu,
  • Ofis ortamında sosyal olabilecek misiniz,
  • Ofisin size sunacağı imkanları araştırın,
  • Ofis ortamınızı eviniz gibi görün
  • İlgili yazılar

İşlerin devam ettirilmesi, planlı ve başarılı sürecin inşa edilmesi ve neticede başarıya ulaşılması çeşitli faktörlere bağlıdır. Nitekim bu faktörler girişimcilere, iş büyüklüğüne göre değişiklik göstermektedir. Bu değişikliğin olması çok normal olmakla birlikte aslında herkes kendi iş sınırlarını belirlemektedir. Peki bu iş sürecini etkileyen faktörler nelerdir? Hangi faktörler sizin gelişiminize katkıda bulunacaktır? Bu faktörleri çalışma arkadaşlarınız, çalışma ortamınız, ekonomi durumunuz olarak sıralayabiliriz. Bu yazımızda bahsettiğimiz üzere ofis seçimlerinden, ofis ortamının iş yaşamına nasıl bir etkisi olduğuna değineceğiz.

Ofisler girişimciler için olmazsa olmaz bir faktör değildir. Ancak ofis mantığı ile işlerini yürütmeye çalışan kişilerin daha düzenli bir ortamda oldukları aşikar. Çünkü hem mesai saatleri belli olacak hem de iş planlaması anlamında daha net adımlar atacaksınız. Bunu sağlayacak olan kıstaslardan biri, en önemlisi ise kendinizi o ofis ortamına ait hissetmeniz olacaktır. Nitekim ofisinizde yaptığınız çalışmalar sonucu kazançlarınız artacak başarınız şekillenecektir.

Bunun yanı sıra ofis ortamında değil de ev veya başka ortamlarda freelance veya home-office olarak çalışmak da mevcuttur. Ancak bu çalışma biçimi size avantajdan daha çok dezavantaj sunacaktır. Bu dezavantajların en büyüğü ise planlı bir iş sürecinden yoksun olmanızdır. Nitekim müşteri, çalışma zamanı, ekip gibi kıstaslar bu çalışma biçiminde çok ön planda olmayabilir.

İş sürecinize başlamadan önce nasıl bir çalışma ortamında olacağınıza karar vermeniz gerekmektedir. Aksine çalışma sürecinizde bir çok sıkıntıyla karşılaşabilirsiniz. Peki çalışma ortamını seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Hangi hususları göz önünde bulundurmalısınız? İşte dikkat etmeniz gereken noktalar:

Hangi Tür Ofis Size Uygun?

Hangi Tür Ofis Size Uygun?

İlk başta sorgulamanız gereken soru hangi ofis türünün size uygun olacağıdır. Nitekim büyük bir iş yürütüyorsanız hazır, fiziksel ofisler sizin için uygun olacaktır. Ancak daha küçük kapsamlı işler için paylaşımlı ofisler veya sanal ofisleri de tercih edebilirsiniz. Bu iki durumu da göz önünde bulundurmak sizi olumlu anlamda hareket ettirecektir. Bütçe planlamanızı ve ofis kriterlerini de baz alarak bu seçimi yapabilirsiniz.

Seçtiğiniz Ofis Sizin Gereksinimlerinizi Karşılıyor mu?

Seçtiğiniz ofis size ne derece katkı verecek? Ekibinizi, iş ekipmanlarınızı kapsayacak büyüklükte mi? Ya da size hangi fırsatları sunacak? Bu gibi soruların cevabını bulmak için ofis tercihinizi yapma aşamasında ofisler hakkınd detaylı bilgi edinin. Bunun yanı sıra kendi iş potansiyeliniz ile ofisleri karşılaştırarak işinizin ofise uyumlu olup olmadığına karar verin. Bu kararı verdikten sonra ofisinizi seçmeniz daha sağlıklı olacaktır. Nitekim belki de uzun bir dönem boyunca çalışmalarınızı sürdüreceğiniz bu ofislerde rahat olmanız ve süreci en etkin biçimde yürütmeniz adına bu kararlar önemlidir. Bu kararları da bahsettiğimiz üzere bu izlenimleriniz sonucu vermelisiniz. Aksi taktirde hiç bir araştırma yapmadan önünüze gelen ilk ofiste çalışmalara başlarsanız istemediğiniz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.

Ofis Ortamında Sosyal Olabilecek misiniz?

Şirket ortamlarındaki en büyük avantajlardan biri de gerek kendi ekibiniz ile gerekse de başka firmalardan kişiler ile sosyal anlamda iletişime geçmeniz olacaktır. Bu iletişimler neticesinde işinizde daha iyi yol alabileceğiniz gibi ufkunuzu da genişletebilirsiniz. Kendinizi yalnız da hissetmeyerek işinizdeki verimlilik daha da artacaktır. Dolayısıyla ofis seçimi yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de ofis ortamındaki sosyal olma durumunuzdur.

Ofisin Size Sunacağı İmkanları Araştırın

Ofisin Size Sunacağı İmkanları Araştırın

Ofisiniz size ne tür imkanlar sunacak? Hangi kolaylıkları sağlayacak? Bunları tespit etmeniz sizin nasıl bir ortamda işlerinizi sürdüreceğiniz hakkında ön bilgi verecektir. Peki sizin bir ofisten istediğiniz, beklentiniz nedir? Bu noktada isteklerinizi karşılamak adına ofisinizi Kamara ofislerine taşımanız gerekebilir. Nitekim Kamara ofislerinde size sunulacak olan imkanlar olabildiğince fazla olup sizi de memnun edecektir. İşte Kamara ofislerinde sizi bekleyen fırsatlar:

  • Uygun kira fiyatları,
  • Sürekli olarak temizlik hizmeti,
  • Tüm ofis ekipmanları hizmetinize sunulacaktır,
  • Sekreter, telesekreter imkanı,
  • Onlarca girişimci ile iç içe olmak,
  • Toplantı salonlarından yararlanmak,
  • Tüm fatura giderleri kiraya dahildir.

Bu ve bunun gibi daha bir çok imkandan yararlanacağınız Kamara hazır, sanal ve paylaşımlı ofislerine kendinizi hemen adapte edebilirsiniz. Hiç yabancılık çekmeyeceğiniz bu ofislerde başarılı olmanız için tüm imkanlar size sunulacaktır.

Ofis Ortamınızı Eviniz Gibi Görün

İşiniz gereği ofiste olmanız gereken zaman dilimi çok fazla olacaktır. Ofisinizi benimsemeniz ve orayı bir eviniz gibi görmeniz gerekmektedir. Aksi taktirde işinize olan odaklanmanız çok fazla olmaz. İşinizi seven biri olarak kendinizi ofise adapte etmeniz istikrar noktasında size çok şey katacaktır. Bu istikrarı sağlamak için de belli fedakarlıkları göstermeniz gerekir elbette. En başta iş dışındaki sosyal ortamlarınızdan fedakarlık göstererek tamamen işe koyulup işlerinize odaklanmanız gerekiyor. Başarının temel kaynağı çok ve verimli çalışmaktır. Kendinizi bu kanıya ne kadar inandırır ve eylemlerinizi bu yönde geliştirirseniz olumlu geri dönüşler o kadar çok fazla olacaktır.

Girişimciliğin temel faktörlerinden biri olan ofis, şirket ortamını siz de yaşamalısınız. Nitekim iş yükünüz fazla, müşteri ağınız geniş ve hedefleriniz yüksek ise bu orantıda bir ofiste olmanız gerekmektedir. Ofisinizin de size çeşitli imkanlar vererek kolaylıklar sağlaması size büyük katkı verecektir. Bu doğrultuda ofislerinizi büyük araştırmalar sonucunda seçmeniz daha sağlıklı çözüm olacaktır.

İlgili Yazılar

Beğenebileceğinizi düşündüğümüz içeriklerimize de göz atmak ister misiniz? İşte, beğenebileceğiniz Kamara Blog içerikleri 🤗

  1. Hazır Ofis Avantajları Nelerdir?
  2. İşini Evden Yürütenler İçin Sanal Ofis Fırsatı
  3. Paylaşımlı Ofisler Neden Tercih Edilmelidir

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir