fbpx

Krizlerde Ayakta Durmak İçin 5 Yol

Girişimciyseniz, sürekli yenilenen ve değişen dünyanın, teknolojinin içinde bulunmak zorundasınızdır. Fikirler, uygulamalar, stratejiler ve en önemlisi iş mantığı değiştikçe siz de bir şeyleri değiştirme gereği duyar ve ekstra şeyler yapmak peşine düşersiniz. Her zaman başarılı olmak istersiniz ancak her zaman başarıya ulaşmanız mümkün müdür? Tabi ki de hayır. Yeri geldiğinde çok büyük başarılara imza atarken yeri gelecek olduğunuz yerde kalacaksınız yeri de gelecek çok geriye düşeceksiniz. Belki de kriz çemberinde olacaksınız hiç belli olmaz. Ki, bunları yaşamak, bu olaylarla karşılaşmak çok da normaldir. Peki krizlerde ayakta durmak nasıl olacaktır? Asıl önemli nokta da burasıdır. Sizin nasıl bir sabır ve irade ile krizi yöneteceğinizdir.

Genelde krizi ekonomik olarak sınırlandırırız. Bu yazımızda da karşınıza çıkacak problemlerde, kriz durumlarında nasıl yol izleyeceğinizi ve krizlerde ayakta durmak için neler yapabileceğinizi maddeler halinde ele alacağız. Dilerseniz başlayalım.

1-Kriz Sermayesi Oluşturulmalı

sermaye ile ilgili görsel sonucu

Şirketinizi bir insan gibi düşünün. İnsanlar ne yapar, özellikle ileriyi düşünen insanlar, kötü günler için belli miktarda para saklarlar. Eğer o kötü günlere yakalanırsam bu para beni ayakta tutabilir düşüncesindedirler. Siz de şirketiniz için bu stratejiyi gerçekleştirebilirsiniz. Nasıl mı?

Girişimciliğe başlamadan önce zaten iş planı ve sermaye planı yaptınız. Sermayenizi öyle bir ayarlayın ki kriz döneminde de sizi ayakta tutabilsin, sizin batmanızı engellesin. Bunun için girişimcinin ileri görüşlülüğü ve kötü günleri tahmin etmesi de önemli. Çünkü girişimci olmakla her zaman istediğiniz iyi şeylerle karşılaşmanız mümkün değil. Şirketiniz için kötü günlerin gelebileceği ihtimalini vererek kenara para bırakın ve o kötü dönemlerde bu sermayenizi kullanın ki ayakta kalasınız.

2-Rehavete Kapılmamak Gerekir

Girişiminiz, projeleriniz çok büyük başarılara imza attırabilir size. Ve neticesinde size de çok büyük kazançlar sağlayabilir. Girişimci her ne kadar başarısızlıklarda düşünceler içine girse de böyle kazançlı ve başarılı durumlarda da bir şeyleri düşünmelidir. Peki bunlar nasıl düşünce olmalı?

Öncelikle rehavete kapılmadan kazandığı parayı “nerelere harcamalıyım?” yerine “nasıl daha planlı ve yararlı bir şekilde kullanabilirim?” düşüncesinde olmalıdır. Çünkü sürekli böyle devam edemeyebilirsiniz. Yukarıda Kriz sermayesinden bahsettik. Siz de bol kazançlı dönemlerinizde kazandığınız paranın bir miktarını yedekte tutarak kriz dönemine saklayabilirsiniz. Kesinlikle rehavete kapılmadan planlı bir şekilde işlerinizi yürütmelisiniz.

3-Borçlarınızı Ertelemeyin

Girişiminize başlamadan önce veya girişiminizi gerçekleştirirken işlerinizi tamamlamak, rayına oturtmak adına bazı yerlerden borçlar alabilirsiniz. Nitekim bu normal bir davranıştır, ihtiyacınız olduğunda. Ancak unutmamanız gerekir ki aldığınız bu borçları zamanında teslim etmelisiniz. Aksi taktirde kendinizi borç batağında da bulabilirsiniz. Özellikle bankalardan aldığınız borçların faizli olduğunu düşünürsek bu sefer kat kat borcunuz olur ve işler daha da kötüye gider. Planlarınızın içine borç planını da ekleyerek kime ne kadar borcunuzun olduğunu tespit etmeli ve günü geldiğinde o borcunuzu ödemeniz gerekir. Borcunuzu ödeyemediğinizde sadece ekonomik olarak kriz yaşamazsınız. Bunun yanında prestijiniz ve kaliteniz diğer firmalara ve halka karşı düşer. İnsanlar size güven konusunda iki kez düşünür. Bu kriterleri de dikkate alarak borç planı oluşturmanız önerilir.

4-Masrafları Minimumda Tutun

Özellikle de girişiminizin başındaysanız lükse odaklanmayın. Elinizdeki bütçe neyse o bütçeye uygun harcamalarla girişiminize başlayın. Girişiminiz devam ederken de bu alışkanlığınızı bırakmayın. Zaten ilerleyen süreçlerde elinize daha çok miktar geçecek ve istediğiniz lükse zamanla daha da yaklaşacaksınız. Burada önemli olan elinizdeki bütçe ile doğru orantılı harcama yapmak. Aksi taktirde ne kriz dönemine sermaye oluşturursunuz ne de istediğiniz planı yakalayabilirsiniz. Üstelik hiç gerek yokken kendinizi borçlar içinde bile bulabilirsiniz. Bundan dolayı masrafları minimumda tutmak her zaman yararınıza olacaktır.

5-İlk Tercihiniz Çözüm Aramak Olsun, Çalışanlarınızı İşten Çıkarmak Değil

çalışanı işten çıkarmak ile ilgili görsel sonucu

Bazı noktalarda çok çaresiz kalabilir ve elemanlarınızı işten çıkarma noktasına kadar bile gelebilirsiniz. Ancak ilk tercihiniz bu olmamalı. Ya çıkaracağınız elemanlar en nitelikli elemanlar arasındaysa? Kriz döneminde özellikle mali konuda çeşitli sıkıntılar yaşayabilirsiniz bu doğal. Bu noktada çalışanlarınızla konuşup belki bir süreliğine bir kaç anlaşma yapabilirsiniz. Bunlar ne olabilir? Örneğin ödediğiniz primler. Primlerde veya maaşlarda indirime gidebilirsiniz, işçileriniz üzerinden. Karşılıklı anlaşmalar da sağlanabilir. Bu anlaşmayı sağlarken de durumunuzdan, krizin sebepleri ve size vereceği zararlardan bahsetmeniz yararlı olacaktır. Bu sayede hem elemanınızı kaybetmemiş olursunuz hem de sizin gideriniz azalır.

6- Ofis Masraflarınız Size Dert Olmasın!

İşçilerin maaşı, primleri projelere harcanan o kadar para derken giderleriniz baya yüksek olabilir ve bu sizi bir noktada krize de sürüklemeye neden olabilir. Peki ofis masrafları? Ofis masraflarını en aza nasıl indirgeyebilirsiniz?

Eğer ofisinizi Kamara’da kurmadıysanız ofis için gerekli her şey için çok masraf yapabilirsiniz. Ofis ekipmanları, elektrik, su, internet gibi faturalar, temizlik için harcanan zaman ve ekstra para… Görüldüğü üzere kendi başınıza açacağınız ofisin giderleri bile sizi krize sürüklemeye nedenlerden biridir.

Kamara’ya Gelerek Ofis Masraflarınızı Düşürebilirsiniz!

Ä°lgili resim

Kamara binden fazla mutlu müşterisine Hazır Ofis, Sanal Ofis ve Paylaşımlı Ofis hizmeti veren bir kuruluştur. Ayrıca bu ofislerin yanında Kamara içerisinde bulunan toplantı odalarından da yararlanabilirsiniz.

Kamara’da ekstra masraf harcamayıp yararlanacağınız imkanlar nedir peki?

  • Profesyonel sekreterya,
  • Elektrik, su, ısınma, internet gibi faturaların hepsi kiranın içinde,
  • 7/24 Güvenlik,
  • Temizlik hizmeti,
  • Rahat ve kullanışlı ofis mobilyaları,
  • Sınırsız çay, kahve ikramı

Görüldüğü üzere Kamara’daki tek gideriniz kira vermek olacaktır. Kendi açtığınız ofiste kira vermenin yanı sıra yukarıda bahsettiğimiz kriterlere de ekstra masraf harcayacaktır. Kamara’ya gelerek bu imkanların hepsinden ücretsiz yararlanabilirsiniz.

Bunlar için belirlediğiniz masrafı da kriz sermayesine ayırarak planlı ve hazırlıklı olabilirsiniz.

Girişimciler krizlerde ayakta durmak adına yukarıda bahsettiğimiz maddeleri faaliyete geçiresi gerekiyor. Aynı zamanda girişimcinin sabırlı ve soğukkanlı olması gerekmektedir. Bu özellikleri taşımayan girişimciler genellikle hatalara ve başarısızlıklara daha meyillidir. Bu özellikleri taşıyan girişimciler için krizlerde ayakta durmak daha mümkündür.

YUNUS EMRE HAŞLAK

 

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir