Kira Sözleşmesinin Önemi

Kira Sözleşmesinin Önemi

Kira Sözleşmesinin Önemi

Ofis kiralarken mal sahibi ile yapacağınız kiralama sözleşmesi ile hem işinizi hem de ofisinizi garanti altına alabilirsiniz. Nitekim kira sözleşmesinin önemi bir hayli fazladır. Buna göre sözleşme yaparken tüm detaylara dikkat etmeli ve hiç bir detayı da atlamadan sözleşmenizi en profesyonel biçimde yapmalısınız. Kira sözleşmesinin önemi nelerdir, size nasıl katkı sağlar? Bu sorulara cevap bulacağınız yazımızda yer verdiğimiz alt başlıklar şunlardan oluşmaktadır:

  • Kira sözleşmesinde nelere dikkat edilmelidir?
  • Eksiksiz bilgiler
  • Doğru iletişim bilgileri
  • Detaylara yer vermelisiniz
  • Depozito maddesi
  • Demirbaş ve tadilatlar
  • Özet olarak kira sözleşmesi
  • Ofis kiralamada Kamara’yı tercih edin
  • İlgili yazılar

Kendi işini kurmak isteyenler ilk iş olarak bir ofis kiralamak ve daha sonrasında ofiste çalışmalarını sürdürmek ister. Ofis kiralarken de olabildiğince ince eleyip sık dokumakta ve önüne gelen fırsatları değerlendirmekte fayda vardır. Nitekim hiç bir araştırma yapmadan kiralayacağınız ofisler size olumsuz bir etki yaratabilir. Bunun önüne geçebilmek adına bir ön araştırma yapmalı ve bütçenize uygun ofisleri listenize alarak bu şekilde değerlendirmelisiniz

Ofis kiralarken yapmanız gereken en önemli şeylerden biri de ofisi kiralayan ofis sahibi ile karşılıklı biçimde yazılı veya sözlü, ki yazılı olması en garanti yoldur, kiralık sözleşmesi yapmanızdır. Bu sözleşme bağlamında hem karşılıklı bir güven oluşur hem de kiraladığınız ofiste işlerinizi yaparken kendinizi daha rahat hissedersiniz.

Peki kira sözleşmesi neden bu kadar önemlidir? Kira sözleşmesi olmasa da olur mu? Kira sözleşmesinin kiraya veren kişiye ve kiracıya olan katkıları ve olumlu izlenimleri nelerdir? İşte kira sözleşmesinin önemi..

Kira sözleşmesi yapılmasının en temel amaçlarından biri de kiracının olası bir olumsuz durumda mağduriyet yaşamamasıdır. Konuşulan fiyat üzerinden zamanı belirtilen sözleşmede o zaman içerisinde herhangi bir fiyat artışı olmaksızın anlaşılan fiyat üzerinden ödemeler yapılır. Ayrıca size kiralanan ofis bir başkasına daha kiralanmaz. Sözleşmeye istediğiniz maddeleri de anlaşarak ekleyebilirsiniz.

Depozito, fatura giderleri, fiyat gibi önemli konulara yer vermeniz gereken kira sözleşmelerini saklamalı ve herhangi bir sorun teşkil ettiğinde elinizde bir kanıt olarak gerekli mercilere gösterebilirsiniz.

Kira Sözleşmesinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kira sözleşmesi aceleye getirilmeden büyük bir titizlikle hazırlanmalıdır. Çünkü olası bir olumsuzlukta mağduriyet yaşanmaması adına bu gereklidir. İşte kira sözleşmesi hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar:

1-Eksiksiz Bilgiler

Eksiksiz Bilgiler

Kira sözleşmesi hazırlarken isim ve tc no gibi bilgileri eksiksiz olarak belirtmeniz gerekir. Ayrıca ofisi kiralayan kişinin gerçekten ofisin sahibi olduğunu anlamak için de gerekirse tapu kayıtlarına bakmanız ve ona göre sözleşmeye imza atmanız gerekmektedir. Ayrıca kira tutarının da doğru biçimde yazılması gerekmektedir. Hem yazı ile hem de rakam ile yazılması gereken kira tutarının üzerinde kira sözleşmesi zamanı içerisinde herhangi bir değişiklik de söz konusu değildir.

2-Doğru İletişim Bilgileri

Bir diğer önemli husus ise kira sözleşmesinde yer alacak iletişim bilgilerinin eksiksiz ve doğru biçimde olmasıdır. Bu bağlamda hem kiracı hem de ofis sahibinin ve varsa kefilin iletişim bilgilerinin doğru olması gerekmektedir. Ayrıca ofisin adresi de açık biçimde yazılmalıdır.

3-Detaylara Yer Vermelisiniz

Kira sözleşmelerinde olması gereken bir özellik de kiranın hangi tarihlerde hangi hesaba hangi koşullarda yatırılacağı ile ilgili detaylardır. Bu detaylar eşliğinde ilerde herhangi bir sıkıntı çıkmaması adına sözleşmenizi en kapsamlı biçimde hazırlayabilirsiniz.

4-Depozito Maddesi

Depozito Maddesi

Eğer ofis kiralarken depozito ödemeniz söz konusu ise bu miktarın ne kadar olduğunu, geri ödemenin hangi şartlarda olacağını ve neden dolayı verildiğini açık, net biçimde belirtmek gerekir.

5-Demirbaş ve Tadilatlar

Kiralanan malzemelerin hangi koşullarda teslim edildiği, mal, demirbaş bilgileri ve mal sahibinin izni olmadan tadilat yapılıp yapılmayacağı gibi bilgilerin de kira sözleşmesinde açıkça yazılması gerekmektedir.

Özet Olarak Kira Sözleşmesi

Kira sözleşmesinin yapılmasındaki temel amaç mal sahibi ile kiracı arasındaki güvenin sağlanması ve olası bir anlaşmazlık durumunda her iki tarafın da mağduriyet yaşamamalarıdır. Sözleşmedeki maddelerin de büyük bir titizlik ve anlaşılır bir şekilde yazılması ve her koşulun düşünülmesi gerekir. Kira sözleşmesinin ne zamanlar içerisinde, kimler arasında hangi şartlarda olacağı ile alakalı detaylar sözleşmedeki en önemli hususları meydana getirir.

Ofis Kiralamada Kamara’yı Tercih Edin

Ofis Kiralamada Kamara’yı Tercih Edin

Bir girişimci olarak ofis tercihinizi Kamara’dan yana kullanmanız size ekstra katkı sağlayacaktır. Kamara bünyesinde yer alan hazır ofis, sanal ofis ve paylaşımlı ofislerden size uygun olanını belirleyip kiralayabilirsiniz. Hem uygun fiyatlar ile son derece kaliteli ofislere sahip olabilir hem de çeşitli imkanlardan da yararlanarak iş veriminizi artırabilirsiniz. Neticesinde başarıya ulaşmanız daha da kolay olacaktır. Ayrıca kira sözleşmesini de profesyonel biçimde hazırlayacağınız Kamara’da hiç bir şekilde mağduriyet de yaşamayacaksınız.

İlgili Yazılar

Beğenebileceğinizi düşündüğümüz içeriklerimize de göz atmak ister misiniz? İşte, beğenebileceğiniz Kamara Blog içerikleri

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: