İşi Otomatikleştirmek ve Verimli Hale Getirmek İçin Yapılması Gerekenler

Süreci İyi Yönetin

İşi Otomatikleştirmek ve Verimli Hale Getirmek İçin Yapılması Gerekenler

İşi otomatikleştirmek nedir? İş verimliliği nasıl artırılır? Zaman açısından kazançlı olmak adına sürekli tekrar eden işlerinizi farklı yöntemlerle geliştirebilirsiniz. Bu yöntemler sayesinde hem işiniz hafifleyecek hem de işleriniz gerçek anlamda yapılacaktır. Uzun vadede başarıyı hedefleyen bir girişimci olarak işlerinizi verimli hale getirmek için uygulayacağınız yöntemleri ele aldığımız bu yazımızda yer verdiğimiz alt başlıklar şunlardan oluşmaktadır:

  • İş ve satış döngülerini oluşturmak
  • Tekrarlanan süreçleri belirlemek
  • Çekirdek ekibinize ek olarak freelance çalışanlar ile anlaşmak
  • Güç verin, eğitin, dış kaynakları kullanın
  • Görev yönetimini ve iletişimi iyi derecede tutun
  • Sabırlı olun, insan faktörünü unutmayın
  • Hedeflere bağlılık çalışmalarınızı etkileyecektir
  • İlgili yazılar

Girişimcilikte monotonluktan kurtularak yapılan işlerde daha iyi sonuçlar alınması mümkündür. Bunun için verimliliğin artması ve işlerin daha otomatik hale getirilmesi gerekmektedir. Disiplinli, iş planı dahilinde ve istikrarlı bir iş sürecini devam ettirdiğiniz sürece bu gibi olumlu sonuçları almanız yüksek ihtimaldir. İşi otomatikleştirmek ve verimli hale getirmek için bir çok yöntem mevcuttur. İşinizin ne olduğunu tam olarak bilir ve hedefleriniz doğrultusunda iyi adımlar atarsanız müşteri kesiminizi de memnun edebilirsiniz. Nitekim girişimcilikte daha fazla kazancın ve başarının ölçütlerinden biri müşteri kavramıdır. Müşterilerinize ne kadar iyi hizmet eder ve kendinize çekerseniz sizin açınızdan o kadar iyi olacaktır.

Peki nedir bu işi otomatikleştirmek için gerekli yöntemler? İşinizi verimli hale getirmek için neler yapmanız gerekir? İşte tüm detaylarıyla birlikte verimli bir işin oluşabilmesi için izlemeniz gereken adımlar:

İş ve Satış Döngülerini Oluşturmak

Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi ile müşterinin ürünleri satın alıncaya kadar olan süreç satış döngüsü olarak adlandırılır. Bu satış döngüsünü oluşturmak da iş döngüsünü oluşturmaktan ve etkin biçimde sürdürmekten geçer. İş döngüsü de kendi içinde bir kaç kola ayrılır elbette. Bunlar muhasebeden iktisata, pazarlamadan yazılıma kadar bir çok yönden oluşmaktadır. Tüm bu birimlerin ayrı koldan çalışıp tek bir hedefe odaklanması ile iş döngünüz başarılı bir şekilde oluşur. Bu iş döngüsünün bir sonucu olarak ürünlerinizin hızlı biçimde satışı ve elde edeceğiniz kazançlar da sizi işinizi verimli biçimde sürdürdüğünüze işarettir.

Tekrarlanan Süreçleri Belirlemek

İş döngüsü içinde tekrarlanan bir sürü döngü olabilir. Amaç bir çok işi aynı anda en hızlı biçimde gerçekleştirmektir. Bunu yaparken de iş gücü tasarrufunu oluşturmanız gerekir. Örneğin gün içerisinde e-posta veya telefon ile biriminize ulaşan kişilerin hepsine cevap vermek zor olabilir. Bunu otomatikleştirmenin yolu müşteri hizmetlerinizi oluşturmaktır. Bu sayede hem sizi arayan müşterilerinizi elinizden kaçırmayacak hem de iş gücünü en iyi biçimde oluşturabileceksiniz. Ofisini Kamara’ya taşıyan girişimciler bu konuda şanslı. Çünkü kendilerine gelen telefon, kargo gibi dönüşlerde müşterileri karşılamak için bir sekreter veya telesekreter imkanından yararlanırlar. Bu sayede iş kolaylığı olmakla birlikte iş sürecini de hızlı biçimde devam ettirirler.

Çekirdek Ekibinize Ek Olarak Freelance Çalışanlar İle Anlaşmak

Çevre Edinmek

Çekirdek Ekibinize Ek Olarak Freelance Çalışanlar İle Anlaşmak

Her şirketin kemik kadro dediğimiz bir çekirdek ekibi vardır. Çeşitli departmanlardan oluşan şirketinizi en iyi biçimde yönetmek için bu ekibinizin güçlü ve işinde başarılı olması gerekir. Ancak bazı detayların atlanması da ihtimaldir. Bu gibi küçük detaylar sizi belki zarara uğratmaz ancak büyük kazançlardan yoksun edebilir. Bunun önüne geçmek için de bu gibi küçük detaylar ile ilgilenecek kişileri bulmaktır. Genellikle home office veya freelance biçimde size destek olacak kişiler ile tüm taşları yerine oturtabilirsiniz.

Güç Verin, Eğitin, Dış Kaynakları Kullanın

Bir lider olarak temel anlamda yapmanız gereken şey ekibinizi iyi derecede motive etmek ve çalışmalarına hız kazandırmak için ekip düzenini kurmaktır. Ekibinize vereceğiniz güç ile onların işe odaklanmasını artırabilir neticesinde de başarıya ulaşabilirsiniz. Bununla birlikte ekibinizi teknik konularda dahil olmak üzere bir çok alanda eğiterek onlara şirketinizin hedeflerinden, amaçlarından ve izleyeceği stratejilerden sık sık bahsedin. Bunları yaparken de dış kaynakları kullanın. Her türlü imkanlardan yararlanmak hem sizi hem de ekibinizi iyi anlamda etkileyecektir.

Görev Yönetimini ve İletişimi İyi Derecede Tutun

 

Bahsettiğimiz üzere bir şirketin başarısı o şirketin çalışmalarını devam ettiren ekibe bağlıdır. Ekibiniz ne kadar formda ve işe odaklıysa başarı o kadar kaçınılmaz olur. Ekibinizi iyi yönetmenin yöntemlerinden biri de görev dağılımını iyi biçimde yapmanızdır. Herkese profesyonel olduğu alanla alakalı işler vererek bu döngüyü oluşturabilirsiniz. Ayrıca iletişim faktörü de oldukça önemlidir. Sürekli olmasa bile belli aralıklarda yapacağınız toplantılar ve bire bir görüşmeler iş süreci hakkında size bilgi verecektir. İş sürecinin hızını da olumlu anlamda etkileyecektir.

Sabırlı Olun, İnsan Faktörünü Unutmayın

İşinizi sürekli hale getirmek ve kararlılığınızı da ortaya koymak adına sabırlı olmanızda fayda var. Çünkü insan faktörü olarak hem müşterileriniz hem de ortaklarınız ile aranızdaki münasebet bunu gerektirir. Çoğu zaman yolunda gitmeyen şeyler olacaktır. Bunlar oldukça normaldir. Önemli olan bu gibi durumlarda göstereceğiniz tepkidir. Kendinizi kontrol edebiliyor ve sabırlı bir karakter sergiliyorsanız elde edeceğiniz çok şey vardır demektir. Nitekim başarının ölçütlerinden biri de budur. Sabırla hareket ederek bir çok şeyi kazanacağınızın farkında olmalısınız.

Hedeflere Bağlılık Çalışmalarınızı Etkileyecektir

Bir girişimci olarak hedeflediğiniz noktaya ulaşma

Görev Yönetimini ve İletişimi İyi Derecede Tutun

k için hedeflerinize odaklanmanız gerekir. Bu odaklanma sizi daha çok çalışmaya iten bir faktör olacaktır. Çok çalışmak ise size verim katacak dolayısıyla başarıyı getirecektir. Bu döngü içerisinde her anlamda kazanan siz ve şirketiniz olacaktır. İş verimliliğini artırmanın belki de en etkili yolu çok çalışmaktan geçer. Göstereceğini performans ve çalışma stili sizin geleceğinizi belirleyen en önemli faktör olacaktır.

Tüm bu yöntemleri uygulayacağınız iş sürecinizde başarıya ulaşmak zor olmayacaktır. Çünkü tamamen hem işlerinizde hız kazanacak hem de verimlilik anlamında daha yukarılara çıkacaksınız. Uzun vadede başarıyı yakalamanız yüksek bir olasılıktır. Gerek ekibinizi iyi yönetmek gerek müşterileriniz ile iyi derecede iletişim kurmak gerekse de işleriniz ile alakalı küçük detayları atlamamak işinizdeki tüm taşları yerine oturtmak için gerekli adımlardır.

İlgili Yazılar

Beğenebileceğinizi düşündüğümüz içeriklerimize de göz atmak ister misiniz? İşte, beğenebileceğiniz Kamara Blog içerikleri 🤗

  1. İş Yerinde Üretkenlik ve Verimlilik Nasıl Kazanılır
  2. Verimli Çalışma Ortamı Nasıl Kurulur
  3. Girişimcilik Süreci İçerisinde Doğru Bilinen Yanlışlar

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: