fbpx

İş Yeriniz İçin En İyi Resepsiyonist Nasıl Seçilir?

Juno Calypso work bored tired monday

Bir görüşme sonrası ya da önemli bir toplantıdan önce ofise girdiğinizi düşünelim.

Resepsiyonist, sizi gülümseyerek karşılıyor, o gün nasıl olduğunuzu soruyor ve görüşeceğiniz kişi gelene kadar size içecek bir şeyler ikram ediyor.
Ya da, ofise giriyorsunuz, masanın tam da önünde durmanıza rağmen resepsiyonist sizi görmüyor. Muhtemelen kişisel bir telefon görüşmesinde. Telefon görüşmesi bitiyor ve sizinle hiçbir göz kontağı kurmadan, not kağıdına bir şeyler karalamaya başlıyor.
Müşterilerinizin karşılaşacağı ilk kişinin hangi resepsiyonist olmasını istersiniz?
Resepsiyonist, müşterilerinizin ya da misafirlerinizin karşılaşacağı ilk yüz olduğu için, bir bakıma iş yerinizin yüzüdür. Ayrıca, iş yerinizin işleyişini sorunsuz bir hale getiren bir çok idari işi de üstlenmiş durumdadır. Peki siz kendi iş yeriniz için en iyi resepsiyonisti nasıl bulacaksınız. İşte bazı ipuçları.

Kibarlık

Her şeyden önce ve her şeyden önemli olarak, resepsiyonist olarak işe almayı düşündüğünüz kişi kibar ve arkadaş canlısı mı? Bu özellikler bir resepsiyonistin sahip olması gereken karakteristiklerin başında gelmekte. Zamanlarının çoğunu müşteriler, diğer çalışanlar, yol soranlar, satıcılar, kuryelerle iletişim halinde geçirecekleri için, iyi bir resepsiyonistin iyi bir dinleyici ve problem çözücü olması gerekir. Bunun için de, kibar ve arkadaş canlısı olması gerekir.

Müşteri Daima Haklıdır

Yeniden belirteceğiz ki, resepsiyonistiniz firmanızın yüzüdür. Bu nedenle siz müşterilerinizde daha iyi bir itibar sağlayabilesiniz diye her daim profesyonel davranmak durumundadır. Bir müşteriniz sinirli olsa bile, resepsiyonistinizin sakinliğini koruması ve durumu en mantıklı biçimde nasıl çözeceğine odaklanıp hareket etmesi gerekmektedir. Müşteriyi ”dinlemek” ve ”anlamak” çok önemli olduğu gibi, problemi müşteriyi mutlu edecek biçimde çözmek de yeri geldiğinde iş yeriniz için çok önemli olabilir. Resepsiyonistiniz, hiçbir tartışmayı kişisel algılamadan nasıl problemi çözerim diye bakmalıdır.

Resepsiyonistin Alanı

Resepsiyonistinizden yerine getirmesini beklediğiniz görevlerin doğru ve düzenli bir biçimde yapılabilmesi için, resepsiyon masasının kullanışlı olması gerekmekte. Resepsiyonistiniz ne kadar düzenli olursa olsun, dağınık ve toparlanamayan bir çalışma ortamı ona zorluk çıkaracak ve işine yansıyacaktır. Dağınık masanın evrak kaybının en temel sebebi olduğunu unutmamalıdır.

İç güdülerinize Güvenin

Bir resepsiyonist işe almadan önce, gelecekteki bu çalışanınızın bazı özelliklere sahip olduğundan emin olmak için, küçük bir liste yapabilir, ya da tamamen iç güdülerinize güvenebilirsiniz.

Aşağıda listelediğimiz özelliklerin bazılarına göz atmanızda fayda var.
– Coşku
– Güvenilirlik
– Hızlı düşünüp yanıt vermek
– Sakin bir ses tonu
– Mizah anlayışı
– İçtenlik

 

Bonus: Resepsiyonistinizden  ofisin telefonunu bu kadar uzun firma ünvanıyla açmasını isteyin bakalım…

The Office adlı dizinin sekreteri Pam’in bazı unutulmayan sahneleri bu videoda.


Resepsiyonistinizin bu özelliklere sahip olması yalnızca müşterileriniz için değil diğer çalışanlarınız için de önemlidir. Onun davranış ve tutumu diğer çalışanlarınızı da etkileyerek iş yerinizin tüm havasını değiştirecektir.
Kamara‘da bir ofis kiraladığınızda, sizin için en profesyonel ve en iyi resepsiyonistin zaten seçildiğini göreceksiniz. Bütün bunları düşündük, ve her tesisimizdeki resepsiyonistlerimizi öyle seçtik. İnanmıyorsanız gelip kendiniz görün!
Hemen bizimle iletişime geçin.

İLETİSİM1

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir