İş Kurmanın Öncesi ve Sonrası

İş Kurmanın Öncesi ve Sonrası

İş Kurmanın Öncesi ve Sonrası

Bu yazımızda iş kurmanın öncesi ve sonrası oluşabilecek evreleri, yapılması gerekenleri ve kendinize sormanız gereken soruların ne olduğunu anlatmaya çalışacağız. Büyük şirketler kurarak kaliteli ürünler ortaya çıkarmanın yollarını ve hedeflerin öneminden de bahsedeceğimiz bu yazımızın içerisinde yer alacak alt başlıklar şunlardır;

  • Hedeflediğim yer ile bulunduğum nokta arasında ne kadar var?
  • Ekibim çalışma noktasında yeterli mi?
  • Kazançlarım ne durumda?
  • İstediğim çalışma ortamında mıyım?
  • Her zaman daha fazla çalışılmalı

Girişimcilikte en önemli faktörlerden biri belirlenen hedeftir. İş kurma sırasında veya iş kurmadan önce ilerisi için bir çok hedef belirlenebilir. Gerek makam hedefi gerek kazanç hedefi… Mutlaka bir hedefin de belirlenmesi gerekiyor ki işinizi ona göre planlı ve sağlam bir şekilde yapasınız. Bu sadece girişimcilikte değil her sektörde her işte geçerli bir durumdur. İş kurmanın öncesi ve sonrası arasında bir farkın olması da beklenir. Nitekim elde ettiğiniz başarılar ve kazançlarınız bu farkı ortaya koyacak en önemli kriterlerdir. Bu gibi farkları belirlemek için bazı soruları kendinize sormanız gerekmektedir.

Çoğu girişimciler ilk etaplarda elde ettiği başarısızlıklar sonucu girişimlerinden vazgeçmektedir. Bu elde edilen başarısızlıklar oldukça normal karşılanmalıdır. Çünkü bir anda yüksek başarılar elde etmeniz çok zorken bu başarıyı elde etmek için belli bir süre zarfının geçmesi gerektiğinin farkında olmalısınız. Tabi bu noktada göstereceğiniz çalışma ve sabrınız da önemli boyuttadır.

İş kurduktan sonra hemen vazgeçmek yerine işinize daha iyi odaklanmak ve iş kurmadan önceki ile sonraki arasındaki farkı anlamak adına kendinize soracağınız belli başlı sorular şunlardır;

Hedeflediğim Yer İle Bulunduğum Nokta Arasında Ne Kadar Var?

Hedeflediğim Yer İle Bulunduğum Nokta Arasında Ne Kadar Var?

Belirttiğimiz üzere girişimciler iş kurmadan önce ilerisi için her zaman bir hedef belirlemeli ve bu hedef doğrultusunda planlamalar yapmalıdırlar. Bu hedefi belirleyip biraz da zaman geçtikten sonra kendilerini hangi noktada olduklarına dair sorgulamalıdırlar. Çünkü bu sorgulama onlara bir yol haritası sunacaktır. Hedeflenen nokta ile bulunduğunuz nokta arasında çok uzun bir mesafe varsa kendinizi yine sorgulamalısınız. Neyi, nerede yanlış yaptığınızı tespit ederek bu sorgulamaya başlayabilirsiniz.

Ekibim Çalışma Noktasında Yeterli mi?

Bazı iş sektörlerinde ekibe ihtiyaç varken daha az kapsamlı işler tek başına da yapılabilmektedir. Eğer ki hedefiniz büyük ve kalabalık bir kesime hitap etmek istiyorsanız işleriniz de büyük demektir. Bunun yanı sıra bu işleri yapmak için güçlü ve kalabalık bir ekibe de ihtiyacınız olabilir. İş kurma aşamasından önce kafanızda bir ekip profili çizmiş olabilirsiniz. İş kurduktan sonraki ekibinizi bu noktada kendi içinizde değerlendirerek yeterli olup olmadığına karar verin. Yeterliyse işleri daha iyi yapmak adına metotlar geliştirebilirsiniz. Ancak yeterli bir ekibiniz yoksa bu noktada çözüm yolları aramanız gerekiyor. Çünkü bir şirketi ayakta tutan başlıca kriter ekip çalışmasıdır. Ekibinizin iyi olması işlerinizin kalitesini de artıracaktır.

Kazançlarım Ne Durumda?

Şirketinizin devamlılığı kazançlarınıza göre şekillenecektir. Peki kazançlarınız ne durumda? İşe başladığınızdan beri istediğiniz kazançları elde ettiniz mi? Eğer edemediyseniz bunların nedenleri neler olabilir? Bunun gibi daha bir çok sorula sorabilirsiniz kendinize. Bu soru tufanından sonra emin olun keskin sonuçlara da ulaşacaksınız. Nitekim bu sonuçlar eşliğinde kendinizi daha iyi noktalara götürebileceksiniz. Yapacağınız düzeltmeler neticesinde kazançlarınızın eskisine göre artması da muhtemeldir.

İstediğim Çalışma Ortamında mıyım?

İstediğim Çalışma Ortamında mıyım?

İş kurmadan önce her kişinin bir ofis ortamı hayali vardır mutlaka. Ofis ortamında nelerin olacağı, belli başlı bir çalışma düzeni, temizlik ve düzen gibi kriterler hep düşünülebilir. Ofis ortamı ve ofisin lokasyonu da girişimler için önemli faktörlerdir. Nitekim sosyal ve iş çevresi az olan bir yerde ofis kurarak kendinizi geliştiremez dolayısıyla işlerinizi duyurma noktasında sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Bu noktada Kamara hazır ofislerini veya paylaşımlı ofislerini tercih etmenizde fayda olacaktır. Çünkü hem çok donanımlı bir ofis görünümüyle işlerinizi daha kaliteli ortamlarda yapabilecek hem de yararlanacağınız bir çok imkan eşliğinde işlerinizi hızlı ve kolay yapabileceksiniz.

Her Zaman Daha Fazla Çalışılmalı

Hangi işi yaparsanız yapın ya da hangi sektörde olursanız olun her zaman çalışmanın gücüne inanmalısınız. Nitekim sizi ileriye taşıyacak faktörlerin başında istikrarlı bir çalışma temposu yer alacaktır. Çalışmalarınızı daha da artırarak gerekirse fedakarlıklar da yaparak iş sürecinizi etkin kılabilirsiniz. Başarılı bir işin zemini çalışmak ile sağlamlaştırılırken ileri aşamalar da yine çalışmaya bağlı olarak şekillenecektir. İş kurmadan önce ve işi kurduktan sonra çalışmalarınızdaki performansı da tespit ederek bu performansın üstüne çıkmayı amaçlamalı ve hep daha yükseği hedeflemelisiniz.

İş süreci her zaman riskli, stresli ve başardıkça bir o kadar bağlayıcı bir süreçtir. Bu iş sürecini yönetmek ise bilgi, birikim istemekle birlikte iyi bir ekibe ve çalışma azmine de ihtiyaç vardır. İş kurma öncesinde, iş kurma sırasında ve iş kurduktan sonraki tüm evrelerde her zaman kendinizi çok daha geliştirmeli ve kendinizle birlikte ekibinizin de işlere odaklanmasını artırarak verimli bir iş süreci geçirmelisiniz. Başarı için sabrın ve çok çalışmak gerektiğinin de altını çizmekte fayda var.

 

 

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir