fbpx

İş Hayatında Kişisel Motivasyonun Önemi ve Bu Motivasyonu Artıracak Öneriler

Girişimcilikle uğraşan kişilerin iş hayatına giriş süreçleri çok dolambaçlı ve zor yollardan geçmiştir bilindiği üzere. Bu süreç içerisinde bir çok uğraş, çaba sonucu stres içerisinde olmamak mümkün değildir elbette. Finansman, ekibi toparlamak, şirketin ihtiyaçları, planlar, toplantılar… Hepsinin birleşimi sonucunda ister istemez kişide bir yıpranma olur. Bir de işlerin istediği gibi gitmediğini düşündüğümüzde motivasyon yerle bir olur. Önemli olan güçlü bir iradeyle bunların üstesinden gelebilmek. Çünkü kişisel motivasyonun önemi burada önem kazanıyor. Unutmayın ki kişisel motivasyonunuz diğer takım arkadaşlarınızı da doğrudan etkileyecektir. Kim olumlu etkilenmesini istemez ki bu durumda?

Kişisel iş motivasyonu nedir sizce, nasıl tanımlarsınız? Kişisel motivasyon, kişinin önce kendisine sonra arkadaşlarına, şirketine olan saygısıdır bir nevi. İşine her zaman ilk günkü gibi aynı heyecan ve istekle bağlı olmasıdır. Bu iş aşkını kendisinde gören bir girişimcinin kişisel motivasyonu zaten her zaman yüksek olur. Bu motivasyonlar birlikte ekip olarak bir çok başarıya imza atılabilir.

Bu yazımızda, kişisel motivasyonun önemi ve bu motivasyonun nasıl üst düzeyde tutulacağına dair önerileri başlıklar halinde aktaracağız. Bakalım neymiş bu öneriler:

1- Çalıştığınız Yer İle Bir Bağ Kurun

Şirketinize, çalıştığınız yere bir bağ kurun ve kendinizden bir parça gibi görün. Olmazsa olmaz dediklerimiz vardır ya hani, sizin için de olmazsa olmaz listenizde şirketiniz, çalıştığınız kurum olsun. Bu sayede işlerinizi hiç bir zaman aksatmaz, işinize olan saygınız ve bağlılığınız her zaman artar. Bu da çalışanlarınıza ve ekibinize olumlu bir hava katacaktır.

2-Kişisel Bir Plan Dahilinde Çalışın

Şirketinizi, ekibinizi doğaçlama yönetmeyin. Yani anlık kararlar vermeyin. Bir iş planınızın olması size hangi noktalarda nasıl adımlar atılabileceğine dair yardımcı olacaktır. İster günlük ister haftalık isterse de aylık plan olsun fark etmez. Size hangisi uygunsa ona göre bir plan oluşturun ve emin adımlarla şirketinizi hedeflediğiniz noktaya çıkarın.

3-Ekibiniz, İş Arkadaşlarınız İle Sosyalleşin

şirket ekip ile ilgili görsel sonucu

Yönetici ile lideri ayıran temel farklardan biri de  şudur: Yönetici emir verir, lider yönlendirir, ekiple iç içe olur. Siz yönetici-lider olarak, tabi daha çok liderlik kısmında olun, ekibinizi yönlendirebilirsiniz. Patron tabiri her zaman sinirli, çalışanlarına acımayan ve çok iş yükleyen gibi tanımlansa da bu kişiden kişiye göre değişebilir. Nitekim lider dediğimiz patronlar yere ve zamana göre ekibiyle iç içe olabilir, onlarla vakit geçirebilir ve istişare ortamı içerisinde iş kararları alır. Bu, ekibinizi dikkate aldığınızı ve onlara gerekli saygıyı gösterdiğiniz anlamına da gelir.

Ayrıca, aylık hedefe ulaştığınız zamanlarda ekibinizle bir motivasyon gecesi de düzenleyebilir, iş stresinden biraz olsun kurtulabilirsiniz. Bu size ve tüm ekibe ilaç gibi gelecektir. Ayrıca bu kişisel motivasyonun önemi dediğimiz kavramın ne kadar doğru bir kavram olduğunu da bu sayede gösterecektir.

4-Müşterileriniz İle İletişiminiz Canlı Olsun

müşteri ilişkisi ile ilgili görsel sonucu

Bir şirketi kim kalkındırabilir? Tabi ki müşteriler. Bunun için girişimcinin hem işe başlamadan önce sabit bir müşteri kitlesini belirlemesi lazım hem de işe başladıktan sonra iş sürecinde bu müşterilerin geneliyle iyi bir iletişim halinde olması gerekmektedir. Çünkü müşteri memnuniyeti her zaman için iyi sonuçlar verir. Müşteriye gerekli misafirperverliği gösterir onlarla ilgilenirseniz onların da ayağı alışır.

Peki müşteriler başka hangi şeylere dikkat eder?

  • Ofis temizliği,
  • Ofis düzeni,
  • Sekreterin kendisini nasıl karşılayacağı,
  • Kendisine gösterilen misafirperverlik

gibi kriterlere dikkat ederler.

“Bu kadar iş arasında tüm bu düzeni nasıl sağlayacağım?” düşüncesine girme olasılığınız da yüksektir. Siz düşünmeyin Kamara düşünsün bunu 🙂

Ofisinizi Kamaraya Taşıyabilirsiniz

kamar ofis ile ilgili görsel sonucu

Kamara girişimcilere, iş için ofise ihtiyacı olan herkese 7 farklı şubede hazır ofis, sanal ofis ve paylaşımlı ofis fırsatı verir.

Kamarada sizleri hangi fırsatlar bekliyor?

  • Rahat çalışma ortamları,
  • Profesyonel sekreterya,
  • Siz olmadığınızda telesekreter,
  • Resepsiyon hizmeti,
  • Fiber internet, su, elektrik gibi giderlerin hepsi kiraya dahil,
  • 7/24 güvenlik,
  • Ofis düzeni ve temizliği,
  • Gerektiğinde kullanabileceğiniz toplantı odaları

Siz sadece ekibinizi toplayacak ve bilgisayarınızı masaya koyacaksınız, diğer işlerle Kamara çalışanları ilgilenecektir. Böylece hem zamandan kazanacak hem de işe odaklanma konusunda büyük avantaj sağlayacaksınız.

Ayrıca ofisinize gelen müşteri veya ziyaretçilerinize sekreterleriniz tarafından çok güzel bir karşılama yapılacak ve özel ikramlarda bulunulacaktır. Bu, müşteri memnuniyeti için oldukça önemli bir unsurdur. Ofisinizden, çalışanlarınızdan ve sizden memnun olan bir müşterinin, işleri için geleceği ilk adres yine siz olacaksınız ve o bir müşteri sayesinde belki de onlarca müşteriye ulaşabileceksiniz. Bu, prestij ve tanınmışlık açısından büyük bir avantajdır.

Ayrıca Kamara sayesinde yeni insanlarla tanışabilir, komşuluk yaptığınız kişilerle kaynaşabilirsiniz. Bu, yine sosyalleşme adına önemli bir kazanımdır. Çünkü girişimci sürekli iş konuşmak ister, işlerini başkalarına aktarmayı sever. Komşunuz da bir girişimciyse bu sohbetin tadına doyum olmaz 🙂

Kişisel motivasyonun önemi, sizi başarıya ulaştırmada, şirketinizin hedefleri doğrultusunda çok önemlidir. Yukarıda başlıklar halinde bahsettiğimiz maddeleri uygulayan ve bunu ekibine de aşılayan bir girişimci için hedef uzak değildir. Başarı için motivasyon gereklidir. Motivasyonunuzun çok yüksek olması dileğiyle…

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir