fbpx

Home Office Çalışanların Oluşturması Gereken Sistematikler

Father and son solving equations

Girişimcilikte sınır yoktur. Girişimcilik bir çok kolay ayrılabilir. Girişimcilikte bir yere bağlı olmak şart mıdır sizce? Veya bağımsız olmak düşünülebilir mi? Evet, bunların hepsi mümkündür. Çünkü girişimcilikte sınır tanınmaz. Girişimcilikte sınırları girişimci belirler. Kendisini kontrol ederek, kendi sınırlarını belirleyerek ancak. Diğer türlü sektörde herhangi bir kısıtlama yoktur. İster Home Office çalışan olsun ister şirket çalışanı girişimcilik her kesime hitap eder.

Home Office, freelancer şeklinde çalışan kişiler de bir nevi girişimcilik alanında kendine yer bulur. Neden mi? Çünkü bu kişiler gerek proje bazlı gerekse kendine has işlerle uğraşsın sonuçta bir gelişim ve rekabet süreci yaşayacaktır. Bu alanda ne kadar ilerlerse onun için büyük avantaj.

Peki evde çalışılıyor diye çok özgür mü davranmaları gerek? Tabi ki hayır. İşin işleyiş ve içeriğine göre kendi planlarını oluşturmalı, belirli saatlere yayarak sistematik biçime işlerini devam ettirmelidirler. Diğer türlü ne kendilerini geliştirirler ne de belli bir somut başarıya ulaşırlar. Sadece günü birlik geçinmek zorunda kalırlar.

Bu yazımızda Home Office çalışanların işlerini nasıl sistematik biçime kavuşturmaları gerektiğini, bu adımları açıklayacağız. İşte Home Office çalışanların sistematiğe ulaşmaları için gerekli adımlar:

1-Mutlaka Günlük İş Planınız Olsun

iş planı ile ilgili görsel sonucu

Her yazımızda çokça vurguladığımız bir şey bu aslında. Girişimcilikte plan çok önemlidir. Bu kişilerden ve işlerden bağımsız bir şekilde düşünülebilir. Nitekim bir şirket içinde çalışan ekipmanlarda da plan olmalı, evinde Home Office şeklinde çalışanlarda da plan olmalıdır. Plan, o günün nasıl ilerlemesi gerektiğini, işin hangi boyutlara ulaşması gerektiğini ve hedeflere ulaşma yolunda gerekli bir aktivitedir. Bunun için size uygun bir şekilde günlük, haftalık veya aylık bir plan takvimi oluşturarak o plana uymanız gerekmektedir. İşinizi doğaçlama değil de plan dahilinde yaparsanız emin olun istediğiniz başarıyı elde edersiniz.

2-Yatış Kalkış Saatlerinizi İyi Ayarlayın

Dışarıdan bakıldığında çok rahat bir çalışma ortamı gibi düşünülse de öyle değildir aslında. Özellikle freelancer şeklinde çalışanlar bilir bunu. Uyku düzeni çok önemlidir. İşinize odaklanmayı artırmak için zinde olmalısınız bir kere. Bunu da sağlıklı bir yaşam süreci içinde uyku düzenini de sağlayarak yapabilirsiniz.

3-Müşteri Diyaloglarını Dikkate Alın

müşteri ilişkisi ile ilgili görsel sonucu

Ne kadar müşterilerle iç içe olmasanız da müşterilerinizi es geçmemeniz gerekir. Çünkü sonuçta onlara iş yapıyorsunuz ve onların fikirlerine göre işi tasarlayacaksınız. Bunun için onların görüşlerini dikkate almalı, haftanın belli gün ve saatlerinde onlarla birlikte kahve eşliğinde istişare yaparak iş hakkında görüşmeler yapabilirsiniz.

4-Proje Takvimini Oluşturun

Aldığınız işleri öncelik sırasına göre belirleyin ve o sıralamaya uyun. Müşterilerinizin belirlediği tarihe kadar iyi bir çalışma performansı göstererek, bu takvim ve plan sayesinde istenilen tarihte teslim edebilirsiniz.

5-Kendinize Mola Vermeyi Unutmayın

kendinize zaman ayırın ile ilgili görsel sonucu

Home Office çalışmada da yoğun tempodan söz edilebilir. Kendinizi sürekli işe kaptırmayın, kendinize de zaman ayırarak işten kalan vakitlerinizi iyi geçirin. Örneğin hobilerinizle uğraşın, arkadaşlarınızla iş hakkında sohbet edin vs. Önemli olan işten kalan zamanlarda zihninizi dinlendirmek ve bir sonraki iş seansı için gerekli enerjiyi toplamaktır.

ÖNERİMİZ —> OFİSİNİZİ KAMARA SANAL OFİSİNE TAŞIYIN

Kamara, 7 farklı şubede 1000’in üzerinde müşteriye hazır ofis, sanal ofis ve paylaşımlı ofis hizmeti veren bir kuruluştur. Sizi de Kamara ailesi içinde görmek isteriz 🙂

Girişimci için ofisin kaliteli olası önemlidir. Siz kaliteli, donanımlı ve size hizmet eden ofislerde çalışmak istemez misiniz? İşinizle meşgul olmak yerine ofisin düzeni veya temizliğiyle meşgul olmanıza gerek kalmayacak. Bunun için Kamara sanal ofis ortamını yakından görerek ofisler hakkında fikrinizi değiştirebilirsiniz.

Öncelikle sanal ofis kavramını tanıyalım, nedir bu sanal ofis? Sanal ofis, her yerden çalışmanıza imkan veren, çoğunlukla freelance girişimcilerin tercih ettiği bir ofis türüdür.

Neden Kamara Sanal Ofis Tercih Edilmelidir?

  • Resmi adres olarak gösterebilme,
  • Sekreterye ve mesai saatleri dışında telesekreter hizmeti,
  • Posta ve Kargo teslim alma,
  • Toplantı odalarına erişim,
  • Faks, fotokopi gibi ofis ekipmanları,
  • Stopaj ödemezsiniz.

Görüldüğü üzere bir çok imkandan faydalanabilecek, çalışırken eğleneceksiniz aslında. Size sadece işinizle meşgul olmak düşecek, gerisini ise Kamara halledecek.

Müşterilerinizin daha güzel ve misafirperver bir ortamla karşılaşması da sizin yararınıza olacak harekettir. Ayrıca sizin gibi onlarca kişi daha bu sektör içinde sanal ofislerde çalışmaktadır. Onlarla iyi arkadaşlıklar kurabilir, iş hakkında görüşmeler yapabilirsiniz.

Profesyonel ofis hizmetlerinden yararlanmak için Kamaranın şubelerine uğrayabilir daha yakından görebilirsiniz.

Görüldüğü üzere Home Office çalışanların gerekli sistematiği elde etmesi için bir kaç adımdan bahsettik. Girişimcinin bu adımları uygulayarak ve gerçekten iyi bir ofis seçimiyle başarıdan başarıya koşması uzak değildir. Sadece bir kaç şeyi değiştirerek bunlara ulaşmak mümkündür.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir