Hedef Pazarınızı Tanımlamak İçin 5 Adım

Pazarlamada veya ticarette hangi ürünü satıyorsanız satın, satışlarınızı maksimum düzeye çıkarmak istiyorsanız müşterilerinizi en iyi şekilde anlamalısınız. Müşterileriniz sizin ürünlerinizi neden satın almalılar? Ürünleriniz kimlere hitap ediyor? İşte bu soruların cevabını anlamak, daha çok kişiye ulaşmak ve daha çok satış yapabilmek için hedef müşterilerinizi belirlemeniz gerekmektedir. Bunun için şimdi bahsedeceğim 6 adım size olumlu anlamda yansıyacaktır.

1- Çözmeye Çalıştığınız Sorunları Anlayın

Satışlarınızı pazarlamada, müşterilerinize ulaştırmada ve hedef pazarın belirlenmesinde başlangıç noktası, çözmeye çalıştığınız sorunları anlamaktır.  Bu sorunların ne olduğunu iyi belirledikten sonra, bu sorunlardan en çok kimin zarar görmesi muhtemel olduğunu da tespit edebilirsiniz. Ürün veya hizmette müşteriler size sormadan önce sizin en iyi şekilde hazırlıklı olmanız gerekmektedir.

2- Müşterilerinizin Profilini Oluşturun

2. adım olarak müşterilerinizin profilini ortaya çıkarmak olacaktır. Çözmekte olduğunuz problemler ve beraberinde tüm farklı müşterileri listelemelisiniz. Onları konumlarına ve sektöre göre gruplayın. Bu insanlarla ilgili ne sorunuz varsa kendinize sorun. Evli mi bekar mı? Erkek mi kadın mı gibi sorular bunlar. Yani buradaki amaç hedef müşterilerinizi tam anlamıyla tanımak ve profillere göre çözüm üretmektir.

3- Teklifinizdeki Değeri Kim Kazanacak?

Kendinize şu soruları yöneltin: Bu sorunları çözmek zahmetli olacak mı veya olacaksa da ne kadar zahmetli olacak? Bu konularla uğraşmakla kaybedecek en çok kim olacak? Siz mi yoksa müşteri mi?

Daha sonrasında maliyeti ayarlamanız gerekecektir. Maliyeti de yine müşterinizle olan ilişkinize göre aynı zamanda itibarınızı da kaybetmeden ayarlamak önemlidir.

4- Pazarınızı Düşünün

Pazarınızı düşünmek muhakkak en önemli maddelerden biridir. Ürünlerimi nasıl daha geniş alanlara yayabilirim, nasıl daha çok müşteriye ulaşıp kazancımı artırabilirim gibi sorular aklınızın bir köşesine birikmişse çözümler üretmeye çalışın. Örneğin web ortamı.  Web, daha önceki yıllarda sorunların büyük bir kısmını aşmış, ürün ve hizmetleri sunmak için harika bir ortamdır. İtibarlığınızı artırmak, ürünleriniz hakkında olumlu veya olumsuz görüşlere ulaşmak ve tavsiyeleri kazanmak web dünyasında daha kolay olacaktır. Web ortamı sadece bir örnekti. Başka bir örnek olarak reklam da verilebilir. Reklam ile daha çok kişiye ulaşmanız kolay olacak ve ürünlerinizin en iyi biçimde sunulmasına imkan doğacaktır. Pazarınızı düşünürken nasıl daha gelişebilirim ve nasıl daha çok müşteriye ulaşabilirim gibi soruları stres haline getirmeden çözümler üretmeye çalışmak pazarınızı daha çok olumlu  yönde etkileyecektir.

5- Şirkette Dahili Olarak Görünün

Doğru piyasaları takip etmeye karar vermenin bir yolu şirketiniz ve işletmeniz hakkında düşünmektir. Belli uzmanlık alanlarınız var mı? Örneğin belirli pazarlarda çok deneyiminiz var mı? Bazı insanlarla tanışma konusunda sosyal misiniz, iyi misiniz? Bütün bu faktörler, çekici bir teklif oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Şirkete dahili olarak çalışmak sizi diğer sektörlerden insanlarla iletişiminize olanak sağlar. Bu şekilde çalışmak sizi, doğru kişiler ile tanışma, girişimcilere yönelik planlar ve ticaret konusunda da daha fazla piyasa bilgisine sahip olma imkanı tanıyacaktır.

 

Bu soruların bazılarına verilen cevaplara karar verdikten sonra, piyasada başka neyin mevcut olduğunu görmek için pazara bakmanız ve incelemeniz gerekir. Potansiyel müşterilerinizi hedeflemeye başlamadan önce daha fazla çalışma yapmanız gerekir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir