Girişimcilikte Başlangıç İle Hedef Arasındaki Süreç

Girişimcilikte Başlangıç İle Hedef Arasındaki Süreç

Girişimcilikte Başlangıç İle Hedef Arasındaki Süreç

Girişimcilikte başlangıç ile hedef arasında olan süreç çok yoğun bir süreçtir. Bu sürecin sonunda başarılı olma ihtimalinizi de değerlendirerek hareket etmekte fayda var. Yani sürekli olarak kafanızı olumluya yöneltmeli ve iş disiplininden de kopmayarak ekibinizi iyi biçimde hedefinize yoğunlaştırmalısınız. Bu noktada girişimcilik süreci içerisinde ne yapmanız gerektiğini anlatacağımız bu yazımızın içerisinde yer verdiğimiz alt başlıklar şunlardan oluşmaktadır:

  • İş sürecine gerçekçi hedefler koyarak başlamalısınız,
  • İletişim birimlerinizi belirlemelisiniz,
  • Sürekli olarak tespitlerde bulunmalısınız,
  • Müşterileriniz ile sıkı iletişim kurmalısınız,
  • Sık sık toplantılar yerine belli aralıklarda toplantılar yapmak,
  • Ofisinizi iyi lokasyonlarda seçmek,
  • İlgili yazılar

İşin ne olduğundan bağımsız olarak bir girişimci hangi sektörde hangi işe başlarsa başlasın daima bir hedef belirleyerek başlar ve planını o yönde çizer. Bu süreç içerisinde bir çok olumlu ve olumsuz olaylar ile karşılaşma ihtimali yüksektir. Bu olayların kişiyi yine olumlu veya olumsuz etkilemesi mümkündür. Olumsuz etkilenmekten ziyade olumlu etkilenme çabası içerisinde olmanız çok dana önemlidir. Nitekim bunu gerçeklemek için yapmanız gereken şeylerden biri olayları daima takip etmeli ve işinizle bütünleştirmeniz olacaktır. Bundan ötürü olayları genel olarak düşünmeniz ve buna göre hareket etmeniz gerekmektedir.

Bir girişimci olarak sürekli olarak sonucu düşünüp ona göre hareket etmek sizi bazı noktalarda etkileyebilir. Çünkü sonuca endeksli olmak çoğu zaman şuan ki mevcut işinizi olumsuz olarak etkileyecektir. Yani olayların bütününe takılı kalmak yerine parçadan bütüne hareket etmek size ekstra kazanım sağlayacaktır. Bu kazanımlardan biri de hareketlerinizi bir plan dahilinde gerçekleştirmektir.

Başlangıç ile hedeflediğiniz nokta arasındaki süreçte izlemeniz gereken adımları şöyle sıralayabiliriz;

İş Sürecine Gerçekçi Hedefler Koyarak Başlamalısınız

Girişimcilikte iş sürecine başlarken koyacağınız hedefler elinizdeki imkanlar ve şirketinizin çalışma stiliyle eş değer olmalıdır. Tutarsız hedefler sizi hayal kırıklığına uğratacağı gibi işi bırakma seviyelerine bile getirir. Bu gibi zararlı durumlarla karşılaşmamak adına geçekçi hedefler koyarak işe başlamalısınız. Bu tutarlı hedefi şöyle değerlendirebilirsiniz: Ekibiniz koyduğunuz hedefi gerçekleştirebilecek seviyede mi? Maddi imkanlarınız, sponsorlarınız buna yetiyor mu? Bu gibi değerlendirmeleri yaptıktan sonra hedeflerinizi belirlemek daha gerçekçi olacaktır.

İletişim Birimlerinizi Belirlemelisiniz

İletişim Birimlerinizi Belirlemelisiniz

Girişimcilik sürecinizde hangi birimlerle, kimlerle iletişim halinde olmak istediğinizi iyi belirlemelisiniz. Çünkü bu birimler ile girişiminizi belli noktalara getirecek hatta sonuçlandıracaksınız. Peki bu birimler nelerden oluşuyor? İlk olarak şirketin çekirdek kısmı, yani işinizi sürdürecek ekibiniz olacaktır. Diğer birimler ise anlaşma yaptığını firmalar, şirketler olabilir. Süreci en etkin biçimde devam ettirmek bu birimlerle kuracağınız sağlam iletişimlere ve gerçekleştireceğiniz ortak işlere bağlıdır.

Sürekli Olarak Tespitlerde Bulunmalısınız

İşlerinizi devam ettirirken belli zaman aralıklarında nerede, hangi konumda olduğunuzu tespit etmelisiniz. Bu size iyi bir referans noktası sağlayacakken gelişiminizi takip etmek için de iyi bir fırsat olacaktır. Ayrıca bunu bireysel olarak değil takım halinde yapmanız daha da yararlı olacaktır. Nitekim ekibinizin, şirketin hangi noktada olduğunu bilmesi onların da faydasına olacaktır. Gerek performans artımı gerek zamandan kazanç gerekse de müşteri memnuniyeti bu olay döngüsü ile doğrudan alakalıdır.

Müşterileriniz İle Sıkı İletişim Kurmalısınız

Şirketin geleceği müşterilerinize bağlıdır. Müşterilerinizin sayısı da ürettiğiniz ürünlere bağlıdır. Ürettiğiniz ürünlerin kalitesi ve kullanışlı olması da göstereceğiniz performansa, hıza bağlıdır. Yani bütün bu olaylar tamamen birbiriyle bağlantılı olarak gelişmekte ve bütüne gidilmektedir. Parçadan bütüne dediğimiz olay da tamamen bundan oluşmaktadır aslında. Müşterileriniz ile iyi bağlantılar kurmak onlara gösterdiğiniz değeri daha da hissettirecek olup memnuniyetlerini de kazanacaksınız. Özel sektörde bu olayın olması çok önemlidir.

İş Disiplini Oluşturmak

Girişimcilikte başarının kurallarından biri de iş disiplinini oluşturmaktır. İşi esnek bir biçimde değil de kompakt biçimde istenen noktaya ulaştırmak amacınız olmalıdır. Bu durumda ekibinizi de bu olguyla hareket ettirmelisiniz. Bu disiplini ve yönetimi sağlamak sizin elinizdedir. Etkili bir yönetim ve disiplinli iş süreci sizi başarıya ulaştıracak en büyük etkenler olacaktır.

Sık Sık Toplantılar Yerine Belli Aralıklarda Toplantılar Yapmak

Şirket mantığında yönetici ile ekip arasında belli zaman aralıklarında toplantılar gerçekleşir. Bu toplantılar genelde o dönem içerisindeki elde edilen kazanımlar, planlanan hedefler ve daha fazlası konuşulur. Ancak bu toplantıların sürekli olması ekipte ister istemez soru işaretleri uyandırabilir. Bu da haliyle onları olumsuz etkileyebilir. Soru işaretlerinin oluşması sanki bir hatadan kaynaklı veya istenmeyen olayların gelişmesi ile alakalı toplantıların geliştiği yönündedir. Bu durum ekipteki bireylerin performansını olumsuz etkileyecek bir faktör olarak değerlendirilebilir. Bunun önüne geçmek için de toplantıları sık sık değil de belli aralıklarda yapmak daha yararlı olacaktır. Tabi acil olmadığı sürece bu stratejinin uygulanması gerekmektedir.

Ofisinizi İyi Lokasyonlarda Seçmek

Ofisinizi İyi Lokasyonlarda Seçmek

Girişimciliğinizi, iş sürecinizi devam ettireceğiniz konum ofisleriniz olacaktır. Ofislerin iyi konumlarda, iyi imkanlarla seçilmesi size uzun vadede yarar sağlayacak olup rahat bir iş süreci sürdürmenizi de sağlayacaktır. Bununla beraber iş sürecindeyken sizin gibi girişimci kişilerin olması size ekstra motivasyon sağlayacaktır. Bu noktada Kamara’nın ofis türlerinden faydalanabilirsiniz. Kamara’da çeşitli lokasyonlarda hazır ofis, sanal ofis ve paylaşımlı ofis gibi ofis türlerinden yararlanabilirsiniz. Bu ofislerin en büyük avantajı fiyatıdır. Çok uygun fiyatlara sahip olacağınız bu ofislerde çeşitli imkanlardan da yararlanmak mümkündür.

Girişimcilik süreci uzun uğraşlar, performans ve sabır isteyen bir süreçtir. Bu süreci etkili biçimde yönetmek ve başarıya ulaştırmak için çeşitli stratejilerin izlenmesi gerekmektedir. Genel anlamda izlemeniz gereken stratejiler bunlardan oluşmaktadır. Başlangıç noktasından hedefe kadar olan süreçte müşteri, ekip gibi faktörleri de birleştirici unsur olarak değerlendirmeli ve sonuçta birleştirmelisiniz.

İlgili Yazılar

Beğenebileceğinizi düşündüğümüz içeriklerimize de göz atmak ister misiniz? İşte, beğenebileceğiniz Kamara Blog içerikleri 🤗

  1. Girişimcilerin Yaptıkları Hatalar Nelerdir
  2. Kaliteli İş Süreci İçin Gereken Metotlar
  3. Daha Başarılı İş Hayaı İçin Kazanmanız Gereken Deneyimler

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir