Girişimcilikte Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir?

Girişimcilikte başarısızlığın nedenleri olarak yüzlerce farklı neden bulunmaktadır. Lakin bir işte başarıya ulaşmak için belirli bir sürecin geçmesi gerekir. Bu süreç işi yürüten kişiye, işin ne olduğuna ve işin amacına göre değişiklik gösterebilir. Örneğin uluslararası bir iş yapıyorsanız ve hedefiniz gerçekten büyükse bu süreç biraz daha uzayabilir. Bu sürecin kısa veya uzun olmasındaki etkenlerden biri de şüphesiz başarı kriterinin göreceli ve farklı olmasıdır. Kimisine göre başarının ölçütü çok yüksek iken kimisine göre nispeten daha azdır. Başarı ve hedeflere odaklanan kişiler hedefine göre çalışır. Altıntepe sanal ofis merkezimizde girişimcilik deneyimlerine tanık olabilirsiniz. Bundan dolayı çalışma tempoları da, başarı anlayışları da, başarıya ulaşmadaki süreçleri de hep farklılık gösterecektir. Peki başarısızlık? Her zaman başarılı olmak mümkün değildir. Karşılaşılabilecek sorunlar, başarısızlıklar sizi daha güçlü kılabilir. Peki girişimcilikte başarısızlığın nedenleri ne olabilir? Hangi durumlarda başarısızlık kelimesini kullanırız?

Başarısızlık kısaca belirlenen hedefe ulaşma durumunda sorunlar yaşamaktır. Girişimciliğe başlamadan önce ortaya konulan maliyete göre bir hedef belirlenir ve iş sürecinde işin durumuna göre hedefte de değişiklikler görülebilir. Bu değişikliklerden kastımız hedefi büyütmek veya küçültmektir. Bunun da nedeni bahsettiğimiz üzere iş sürecince yaşanan gelişmelerdir.

Hedefe ulaşmakta sorun yaşayanlar bunların nedenini sorgulayarak bulabilir. Girişimci burada önce kendinden sonra da çalışma arkadaşlarından başlayarak her şeyi sorgulamalı ve sorunları tespit etmelidir.

Bu yazımızda hedeflere ulaşamama noktasında, girişimcilikte başarısızlığın nedenleri olabilecek ihtimal sorunları belirterek bu sorunlardan kurtulmanın nelere bağlı olacağına değineceğiz. İşte girişimcilikte başarısızlığın nedenleri;

1- Yanlış Ekip Tercihi

girişimcilikte başarısızlık kıstasları
Girişimcilikte başarısızlık kıstasları

Olası sorunlardan biri girişimciliğe başlarken beraberinde çalışacağınız ekibi yanlış seçmektir. Belki de bu sorunla karşılaşmak sizi, yaptığınız hataları tespit etmenize zemin hazırlayacak ve diğer seçimlerinizde daha dikkatli olmanızı sağlayacaktır.

İşe alımlarınızda size iş için başvuran kişileri belirli mülakatlardan geçirmek, onları testlere sokmak ve referanslarını isteyerek onlardan bilgi almak gibi durumları gerçekleştirip bu gibi durumlara gereken önemi verirseniz sizin işinize yarayacak en iyi elemanı daha iyi seçersiniz. Ancak yanlış bir ekip kurduğunuzu anladıysanız ilk başta bu gibi durumları atlama ihtimalinizi de göz önüne almalısınız.

Bir diğer yanlış ise, bünyenize sırf tanıyorsunuz ve gönüller kırılmasın diye tanıdıklarınızı işe almanızdır. Bu bir şirketin başarısızlığındaki en büyük etkenlerden biridir. Eğer hedefiniz büyük ve gelişime, değişime açık bir şirket kurmak istiyorsanız profesyonelliği de elden bırakmamanız gerekir. Bu profesyonellik ölçüsünde arkadaşlık ilişkilerini bir kenara bırakarak daha donanımlı ve gerçekten sizin işinize yarayacak kişileri işe almak sizin açınızdan en büyük fayda olacaktır.

Bu yanlışlarla karşılaşmamak adına girişimcilik serüveninizin başında bu gibi durumlara dikkat etmeli, geleceği de planlayarak anlık hareket etmemelisiniz.

2-Sadece İtibar İçin Şirket Kurma Düşüncesi

Günümüzde özel sektöre olan ilgi bir hayli fazla. Gün geçtikçe şirketler artmakta, ortaya yeni yeni meslek dalları çıkmaktadır. Bunlara şahit olan kişilerin bir çoğu da belki fazla motivasyona ve gaza gelmekten olsa gerek “benim de şirketim olsun, ben de tanınayım” düşüncesine girerek şirket kurma amacında olurlar.

Girişimcilikte başarısızlığın nedenleri arasındaki en büyük etkendir belki de. Böyle düşüncelerden sonra kurulan şirketlerde zorluklar, verilmesi gereken mücadeleler ve üstesinden gelinemeyen sorunlarla karşılaşıldığında durumun hiç de kolay olunmadığı anlaşılır. Bu noktada bir çok şirket iflas etmektedir zaten.

3-Küçük Düşünmek

Kendi çapınızda başarılı olabilirsiniz belki ama sektörde ayakta durmak ve devam etmek için bazı noktalarda yetersiz kalabilirsiniz.

Örneğin müşteri kitlenizi ele alalım. Kendi markanızı sürekli geliştirmek için uğraşıp daha çok kişiye ulaşma amacına girerseniz yapacağınız iş de fazla olur haliyle. Bu da sizin daha fazla müşteriye ulaşmanızı sağlayacaktır. Daha fazla müşteri de daha fazla kazanmanız demektir. Bu kazançlar size daha çok motivasyon vererek işlerinize olan ilginizi ve odaklanmanızı da artıracaktır.

Aksini düşündüğümüzde ise yaptıklarının kendisine yeten bir girişimci profili dışarıya iyi bir izlenim vermez. Özel sektörün amacı ve gereği zaten sürekli kendisini yenilemesi, ileriye taşıması, gelişmelere ve değişimlere açık olarak kendisine sürekli daha büyük hedefler koymasıdır.

Yaptıklarının kendisine yettiğini düşünen bir girişimci ise yerinde saymaya devam etmekten başka bir şey yapamaz. Bir yerden sonra da başarısızlıklarla karşılaşabilir.

4-Sermayeyi Etkin Kullanmamak

İşe başlarken ortaya bir sermaye koymanız gerektiğini bilmelisiniz. Özellikle başlarda çok harcama yapmanız gerekir. Çünkü düzeni oluşturmak, gerekli tüm ihtiyaçları karşılamak derken şirketi tam kurmak için bir hayli fazla para harcamanız gerekiyor. Ancak gerekli yerlere gerekli harcamalar yapılması gerektiğini de unutmayınız. Nasıl yani? Örneğin çok soyuta, hayal dünyasına girmeden somut düşünmelisiniz. Daha başlarda hayal dünyasında olup her şeyi tam yapmaya kalkarsanız gereksiz masraflara kapı açabilirsiniz. Bu sizi belki başta çok etkilemeyebilir ancak ilk para kazanacağınız zamana kadar emin olun olumsuz etkileyecektir.

Bu durumlarla karşılaşmamak adına girişimcilik sürecinin başında biraz tutumlu olmalı ve gereksiz harcamalardan kaçınmalısınız.

Şirketinizi Kamara’da Kurarak Gereksiz Harcamalardan Kaçınabilirsiniz

girişimcilikte başarısızlığın nedenleri sizce nelerdir?
Girişimcilikte başarısızlığın nedenleri sizce nelerdir?

Şirket konumu, ofis kalitesi gibi kriterler de önemli etkenlerdir girişimciler için. Gerek müşteriye ulaşımı açısından gerekse de hem sosyallik hem de ofislerdeki iş verimi açısından ofis tercihleriniz çok önemlidir.

Kamara bu noktada tercih edeceğiniz en ideal ofis türlerini sizin hizmetinize sunmaktadır. Kamara, binden fazla mutlu müşterisine, şirketlere ve derneklere hazır ofis, sanal ofis, paylaşımlı ofis hizmeti veren bir kuruluştur.

girişimcilikte başarısızlığın nedenleri konusunda Kamara yanınızda.
Girişimcilikte başarısızlığın nedenleri konusunda Kamara yanınızda.

Üstelik sizin gibi onlarca girişimcinin olduğu Kamara’da sosyal açıdan da gelişeceksiniz. Çünkü diğer girişimciler ile komşu olacak işten kalan zamanlarınızda onlarla Kamara’da yer alan teraslarda sohbet ederek gerek iş hakkında sorunlarınıza çözümler arayacak gerekse de zihninizi dağıtmak adına gündelik yaşamdan konuşacaksınız. Çay ve diğer ikramlar tabi ki Kamara’dan 😉

Girişimcilikte başarısızlığın nedenleri olarak gösterdiğimiz bu yanlışlara düşmemeli ve daha girişime başlamadan önce bu gibi sorunlarla karşılaşma ihtimalinizin olacağını düşünerek gerekli önlemlerinizi almalısınız.

Unutmayın ki karşılaşacağınız hatalar size tecrübe olarak geri dönecektir. Siz de aynı hatayla tekrar karşılaşmamak adına daha doğru adımlar atmalısınız.