Girişimcilerin Kendilerini Daha Kolay Finanse Edebilmesi İçin Gerekenler

Girişimcilik süreci, yapılan planlar ve bu planlar için ayrılan bütçe derken girişimcilerin kendilerini daha kolay finanse edebilmesi nasıl gerçekleştirilebilir? Çok para harcayarak, kazançtan çok harcama yaparak belki çoğu şeyden kazanım elde edebilirsiniz ancak uzun vadede bu sizin için ekonomik zararınıza sebebiyet verebilir. Fakat şöyle de bir gerçek var ki girişimcilerin şirketleri adına nitelikli, kaliteli ve kullanışlı ürünler ortaya çıkarması için o denli harcama yapması ve gereken riski de alması lazım.

Peki hem bu riski alarak hem de finansal anlamda zarara uğramak istemeyen girişimciler hangi adımları izlemelidir? Bu yazımızda girişimcilerin kendilerini daha kolay finanse edebilmesi adına izleyecekleri yolları başlıklar halinde anlatmaya çalışacağız.

1-Düzenli Harcama Takibi Yapmak

Ballpoint Pen on Top of White Printer Paper Beside 100 U.s. Dollar Bill

Yeni ve gelişen bir şirketseniz eğer başlarda harcamalarınız fazla olabilir. Faaliyete geçmeden önce bile harcama yapabileceğinizi unutmamalısınız. Daha sonrasında girişimcilik süreciniz içerisinde şirketiniz adına bir gelir gider tablosu oluşturarak ne kazanıp ne harcadığınızı daha iyi görebilirsiniz. Bunun için çeşitli muhasebe yazılımlarından veya excel dosyalarından yararlanabilirsiniz. Bu yöntem size neler kazandıracak?

Bu yöntemle birlikte harcamalarınızın nerelere ve ne kadar olduğunu apaçık biçimde görecek belki de ona göre harcamalarda kısıtlamaya gideceksiniz. Ve nerelerden kazanç sağladığınızı da görerek oralarla daha çok iş birliği içerisinde bulunma fırsatı yakalatacaktır. Aksine plansız bir finansal durum içinde olmak sizi bu verilerden uzak tutarak belki de yanlış bir yönlendirme yapmanıza sebep olabilir.

2-Kira Masraflarını Mümkün Olduğunca Geciktirin

Yeni bir şirket kurmayı düşündüğünüzde bunun için yapmanız gereken bir kaç şey olduğunu unutmayınız. Örneğin ekibinizi oluşturmak, ofisinizi nerede ve hangi şartlarda açacağınız gibi. Genel olarak verilen tavsiyelerden biri ekibinizi, gerekli donanımı oluşturmadan şirket veya ofis kiralamamanız. Aksine daha siz işe başlamadan fazladan kira vermek zorunda kalacaksınız. Bu dönem içerisinde hem ekibinizi sağlam bir şekilde kurarsınız hem de varsa acil işleriniz bunları sanal ortamdan, kafeden veya evden yapabilirsiniz. Finansal anlamda zarara uğramamak adına etkili yollardan bir tanesidir.

3-Şirket Kurulumu İçin Acele Etmeyin

, 20 Fenchurch Street, architecture

Acele davranarak istemsiz ve gereksizce çok fazla paralar harcayabilirsiniz. Buna kesinlikle gerek yoktur. Şirket kurduğunuz zamanda da ilk aylarda fazla gelir edemeyeceğinizin altınız çizmek isteriz. Çünkü şirket içi düzeni sağlamak, kimlerle çalışacağınızı belirlemek ve gerekli planları yapmak derken bir hayli zamanınızı bunlara harcayacaksınız. İçinizdeki girişimcilik heyecanınıza ve coşkunuza yenik düşmemek adına aceleci davranmamalısınız.

4-Ofis Masraflarını Düşürmek İçin Anlaşmalar Yapın

Ekibinizle birlikte çıktığınız ofiste gereken kazancı sağlamak için belli bir giderinizin de olması gerekiyor. Ancak bu giderlerin iyi bir şekilde ayarlanması sizin avantajınıza olacaktır. Nitekim elektrik, su gibi faturaların yanında kargo, ofis ekipmanları gibi giderleri de sayarsak çok gideriniz olacaktır. Bu giderleri de ancak indirim yaparak tasarruf etme yoluna giderek azaltabilirsiniz. Diğer türlü çok kullanılan şeyler olduğu için gideriniz de o kadar fazla olacaktır.

Bunun önüne geçmek adına ofisinizi kira fiyatı uygun Kamara ofislerine taşıyarak bu giderlerden kurtulabilirsiniz hem de işinize daha iyi odaklanarak çeşitli başarılar elde edebilirsiniz.

5-İşe Alımları İyi Kontrol Edin

Yapacağınız işler için bir çok elemana ihtiyaç duyabilirsiniz. Ancak bu, her alan için eleman almanızı gerektirecek bir durum olduğunun gerçeğini göstermiyor. Çünkü çoğu alanda siz bile önderlik yaparak işleri halledebilirsiniz. İhtiyacınız olmadan eleman almak sizin ekstra bir gider yapmanıza neden olacaktır. Bunun önüne geçebilmek adına gerekli yerlere az eleman almalı ve bütçenizi bu faktörlere karşı iyice kontrol etmelisiniz. Ekibiniz dışında firmanıza eleman eklemek ancak büyük işlere ekibinizin yetmeyeceği anlarda lazım olacaktır. Bundan dolayı işe alımlarda aceleci davranmamalı ve işi iyi bilen kişileri seçmelisiniz.

6-Avukat, İnsan Kaynakları ve Muhasebe İçin Dışarıdan Destek Alın

İlk etapta avukat, insan kaynakları ve muhasebe alanlarındaki kişileri sürekli olarak almak mantıksızca gelebilir. Çünkü sürekli işe adlığınız biriye tam parasını ödemek zorundasınız. Eğer o anlarda ihtiyacınız yoksa bu kişilerin kadroda olması ve sürekli çalışacak olmaları sizin zararınızadır. İhtiyaç halinde belli bir ücret karşılığında dışardan alınacak destekler, bunlar için ayırdığınız bütçeyi ve sizi de rahatlatacaktır.

7-Reklam ve Pazarlama Ücretinizi Kontrol Edin

İyi bir girişimci olmak ve şirketinizin vizyonu için ortaya koyduğunuz projeleri insanlara en iyi biçimde sunmak gerekir. İnsanlara çeşitli yollarla ulaştırılabileceği gibi reklamlar üzerinden de ulaştırılabilir. Ancak başta reklam ve pazarlama ücreti konusunda gerekirse ücretsiz anlaşmalara yönelin. Bu olmasa bile daha ucuz reklamlarla başlamak mantıklı olacaktır. Girişiminizin başlarında sırf çok insan markamızı ve şirketimizi tanısın diye çoğu yerden pahalı reklam anlaşmaları yaparsanız istediğiniz sonucu elde edemez aksine daha kötü sonuçlara yol açabilirsiniz. Yavaş yavaş insanlara ulaştıkça geliriniz de o ölçüde artacak ve bu sefer reklam sponsorluklarınızın kitleri ve kalitesi de artacaktır.

Yazımızda girişimcilerin kendilerini daha kolay finanse edebilmesi adına ofis seçiminin iyi ve karlı bir şekilde yapılmasından bahsetmiştik. Ofisini Kamara’ya taşıyan girişimciler karlı bir işe adım atmakla birlikte istemediği kadar imkanlardan da yararlanabilecektir. Nasıl mı?

Kamara Müşterilerine Neler Sunar?

Kamara, yedi farklı şubede binden fazla mutlu müşterisine, derneklere ve firmalara hazır ofis, sanal ofis, paylaşımlı ofis ve toplantı salonları gibi hizmetleri veren bir kuruluştur. Kamara, girişimcilerin kendilerini daha kolay finanse edebilmesi adına en ideal yerlerden biridir.

Kamara’da şirketinizin türüne göre ofis seçimini yaparak yararlanacağınız imkanlar ise şu şekildedir:

  • Rahat, modern, ergonomik ofis mobilyaları
  • Profesyonel sekreterya
  • Sanal ofis seçilmesi halinde stopaj ödenmez
  • Temizlik hizmeti
  • Faturaların hepsi kiraya dahil
  • Sınırsız çay ve kahve servisi
  • Aradığınız tüm yazılımcı, avukat ve diğer tüm meslek dallarından girişimciler sizin komşunuz olabilir

İşinize daha iyi odaklanmak ve ofis maliyetini en aza indirgemek adına Kamara ofislerine geçmek sizi başarıya götürecek zemini hazırlar. Tüm her şeyin hazır bir şekilde olduğu ofislerde tek yapmanız gereken bilgisayarınızı masaya koyup işinize odaklanmak olacaktır. Bu fırsatlardan yararlanmak adına Kamara şubelerine uğramanız yeterli olacaktır.

Özellikle girişimcilik sektörüne yeni yeni adım atmaya başladıysanız bu mali tabloyu da değerlendirmeniz gerekecektir. Ofisinden ekip seçimine hatta reklamına kadar her şeyin ince ayrıntısını düşünerek yola çıkmak size büyük kazanımlar sağlayacaktır. Aksi durumda mali tablonuz sizi zarara uğratarak daha girişimciliğin başlarında çok büyük kayıplar verirsiniz. Bu durumda olmamak adına bahsettiğimiz adımları iyi bir şekilde kendinizde, şirketinizde ve ekibinizde uygulamalısınız. Bu yöntemler ışığında girişimcilerin kendilerini daha kolay finanse edebilmesi gerçekleşir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir