Girişim Fikrinizi Paylaşmalı mısınız?

Girişimciler sıklıkla fikirlerinin çalınmasından endişe eder. Fikirlerin paylaşılmasının geri bildirim alamama gibi ciddi bir dezavantajı vardır. Girişim fikrini paylaşmanın artı ve eksilerini inceleyelim.

GİRİŞİM FİKRİNİN ANLATILMASI DESTEKLENİYOR!

Girişimcilik ekosisteminde çoğunlukla fikirlerin paylaşılması önerilir. Girişimcilerin birçoğu girişimleriyle ilgili detayları paylaşıyor, geri bildirimleri topluyor. Kullanıcılarını da girişim sürecine dahil ediyor. Öncelikle girişim fikrini paylaşmanın iyi yanlarına değinelim.

SORULAR ALIN!

Girişim fikrinizi çevrenizle paylaşmanın en iyi yanlarından biri de sorularla karşılaşmaktadır. İş fikrinizi anlattığınızda çevrenizdekiler; size çok sayıda soru soracaktır, ürününüze para verip vermeyeceklerini başka bir alternatife yönelip yönelmeyeceklerini belirtecektir.

FİKİR SİZİN FİKRİNİZ NE KADAR ELEŞTİREBİLİRSİNİZ?

girişim fikri

Girişimciler girişimleri ve fikirleriyle adeta duygusal bir bağ kurar. Bu olması gerekendir ve faydalıdır, zararlı yanı ise gerçekçilikten uzaklaşmaktır. Tarafsız olmak isteseniz dahi tam anlamıyla eleştirel bakamayabilirsiniz. Bir başkası sizin yerinize bunu kolaylıkla yapabilir.

DOĞRU FİKRİ BULDUĞUNUZA EMİN OLUN

Girişim fikri paylaşıldıkça ve geribildirimlerle şekillendikçe daha iyi hale gelecektir. Girişimci de potansiyel müşterilerden, yatırımcılardan, alanında uzman profesyonellerden aldığı geribildirimlerle girişimine daha çok güvenecektir. Başka bir deyişle girişimine duyduğu güven temellenecektir.

HERKESİN BİR HAYATI VAR!

Girişim fikrinizin çalınmasına endişe etmemek için bir neden de herkesin kendi fikri ve yaşantısı olduğu gerçeğidir. Biri kendi işiyle ve hayatıyla ilgilenirken neden her şeyi bırakıp sizin fikrinizi hayata geçirmek için zaman ve para harcasın, risk alsın?

FİKİR HER ŞEY DEĞİLDİR

İyi bir girişim fikri iyi bir başlangıçtır fakat asla tek başına yeterli değildir. Fikri doğru şekilde uygulamak, geliştirmek, son kullanıcıyla buluşturmak gereklidir. Çok başarılı olmak için ilk olmaya gerek yoktur. Google kurulmadan önce de arama motorları vardı, Facebook’tan önce de sosyal paylaşım siteleri mevcuttu. Fikri, başarılı bir girişime döndürmek uzun bir yolculuktur ve “kısa yolu” yoktur.

FİKRİNİZ ÇALINABİLİR TUTKUNUZ ASLA!

Bir talihsizlik olduğunu ve girişim fikrinizin çalındığını düşünelim. Sizin fikrinizi çalan kişi sizin kadar başarılı olabilir mi? Siz girişim fikrini bulan, üzerinde düşünen kişisiniz karşı taraf ise sadece bir kopyacı. Siz çabanızla ve kabiliyetinizle kısa süre içinde fikrinizi çalmaya çalışan kişiyi geçeceksinizdir.

FİKRİNİZ ENİNDE SONUNDA ÖĞRENİLECEK!

Girişiminizi sadece planlama aşamasında saklı tutabilirsiniz. Bir ürün ortaya çıkardığınızda ve bunu piyasaya sunduğunuzda fikrinizi, ürününüzü kopyalamak isteyenler yine ortaya çıkacaktır.

NASIL ÖNLEM ALABİLİRSİNİZ?

Girişim fikrini paylaşmak istememeniz oldukça doğal. Girişim fikrinizi kimseyle paylaşmamayı tercih edebilir veya aşağıdaki yöntemlerden birini ya da birkaçını değerlendirebilirsiniz.

GÜVENDİKLERİNİZE ANLATIN

girişimcilik fikirleri

Girişim fikrinizi yatırımcılara anlatmak sizi ürkütüyorsa ailenizle yakın arkadaşlarınızla fikirlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede riski azaltabilirsiniz.

SADECE İLGİLİ KISMI PAYLAŞIN

Girişim fikrinizi; diğer insanlara sadece kendileriyle ilgili kısımlara bölerek anlatabilirsiniz. Örneğin bir yatırımcıya sadece girişiminizin sağlayacağı kazançtan bahsederken potansiyel kullanıcılara sadece ürünün kendilerine ne gibi fayda sağlayacağını anlatabilirsiniz. Detayları mümkün olduğunca gizleyerek geri bildirim alabilirsiniz.

BİR AVUKATTAN YARDIM ALIN!

Hukuki yardım almak girişim fikrinizin veya ürününüzün kopyalanmasını engelleyecektir. Bir avukata danışarak fikrinizi nasıl koruyacağınız konusunda detay alabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir