Freelancer’lara 9 Verimlilik Önerisi

the mindy project chris messina freelancingBazı Freelancer tasarımcılar geleneksel mesai saatlerini, 8-5 arası çalışmayı benimsemişlerdir. Elbette bu saatler arasında çalışmak gibi bir zorunlulukları yoktur, fakat bu onların kendi tercihleridir. Günümüzde özellikle tasarım alanında tam zamanlı çalışan bulmak oldukça zordur, evden çalışmak öncelikli olarak tercih ediliyor.

Uzmanlar Freelancer çalışmanın iş hayatı ile sosyal hayatı birbirine karıştırdığını, bir “bulanıklık” yaşattığını, bunda teknolojinin de etkisinin olduğunu savunuyor.
Ben bu şekilde çalışmanın geleneksel 8-5 çalışma tarzından daha zor olduğunu düşünüyorum. İş saatlerinin bu kadar esnek olması, kişinin serbest zamanına da müdahale ediyor.
Birazdan vereceğimiz dokuz önerinin işlerinizi azaltmayacak fakat zamanınızı planlamanıza yardım ederek boş vakitlerinizde keyifli vakit geçirmenizi, her saniye iş düşünmemenizi, sonu gelmeyen Freelancer projeler arasında boğulmamanızı sağlayacağını düşünüyoruz.

1. ZAMAN YÖNETİMİ UYGULAMALARI KULLANIN

Bütün gecenizi harcayarak bir tasarım ortaya çıkardınız, fakat bu proje için harcadığınız zamanın tamamı gerçekten gerekli mi? Zaman yönetimi uygulamaları ile çalışırken nelere vakit ayırdığınızı, üretken olduğunuz saatleri ölçebilirsiniz. E.gg ve Kukuklok adlı çok basit uygulamalar oldukça işinize yarayabilir. Formül basit; ölç ve yönet!

2. OFİS YATIRIMI YAPIN

Pek çok Freelancer çalışan yaptıkları harcamaları israf olarak değerlendirmezler. Örneğin reklama harcadıkları para veya bir programın son sürümüne ödedikleri ücret onlar için bir kayıp değil daha çok kazanabilmek için yapılmış yatırımlardır. Freelancerlar Hazır Ofis seçeneklerini gözden geçirip kendilerine uygun olan Hazır Ofis sistemini tercih edebilirler. Kamara, Hazır Ofis konusunda profesyonel ve kaliteli hizmet anlayışı ile tercih edilmesi gereken firmaların başında yer alıyor.

3. İŞİNİZİ KENDİNİZE HATIRLATIN

Daha verimli çalışmak için pek çok öneri var bu öneriler kişiden kişiye göre değişiyor. Örneğin müzik dinleyerek çalışmak bazı insanların dikkatini dağıtıyorken, bazılarının daha üretken olmasını sağlayabilir. Bu konuda önemli bir etken de dikkat dağıtıcı unsurlardan çalışma yerinin arındırılmasıdır. Özellikle evde çalışıyorsanız dikkat dağıtıcı pek çok şey vardır. Bunları kaldırmak size artı sağlayacaktır. Çalışma masanıza hatırlatıcı notlar eklemek ise azımsanamayacak kadar önemli bir faktördür. Yapmanız gereken işleri not alıp bunları göze çarpan yerlere koyarak veriminizi arttırabilirsiniz.

4. DESTEK TAKIMI OLUŞTURUN

İş yoğunluğu stresinizin artmasına, bütün projelerinize yetişememenize neden olabilir. Bunların dışında kısa bir süre tatil yapmak isteyebilirsiniz, bu noktada size yardım edecek çalışma arkadaşlarınızın önemi ortaya çıkıyor. Sizin gibi Freelancer çalışan kişilerle bir Network kurarak iş yükünüzü hafifletebilirsiniz.

5. DÜZENLİ OLARAK TATİLE ÇIKIN

Dinlenmek, tatil yapmak Freelancer çalışanlar için de oldukça gerekli. Büyük projelerinizden sonraki ayda yoğunluğu az, sizi yormayacak projeler tercih ederek kendinize zaman ayırmalısınız. Freelancer çalışma stratejisinde tatiller oldukça önemlidir.

6. VERİMİNİZİ ÖLÇÜN

Veriminizi ölçmek için projeleri ne kadar sürede tamamladığınızı hesaplamalısınız. Süre ölçen cihazlar zamanı ölçse de ortaya konan ürünü değerlendirmezler. Bu noktada görev size düşüyor, karşılaştırmanız gereken iki temel kavram var zaman ve verimlilik. Verimliliğinizi ölçerek projelerinizde başarınızı arttırabilirsiniz.

7. TEKNOLOJİYİ MİNİMİZE EDİN

Büyük bir ihtimalle bilgisayarınız size işi ve çalışmayı anımsatıyor. Teknolojik cihazlar neredeyse iş yaşamıyla bütünleşmiş konumda. Bu yaratıcılığınızı ve üretkenliğinizi zedeleyebilir. Kısa bir süreliğine teknoloji yokmuş gibi düşünmek bilgisayarı kapatmak yaratıcılığınızı ve verimliliğinizi arttırmanıza yardım edebilir.

8. GÖREVLERİNİZİ PLANLAYIN

Bir Freelancer çalışanın yapması gereken pek çok görev olabilir. Mailleri yanıtlamak, projeleri son teslim tarihinden önce bitirmek vs. Bir program oluşturarak öncelikle yapılması gereken işlerini yaparak zihninize yük olmasını engelleyebilirsiniz. Görevlerinizi aciliyet durumuna göre kategorize ederek verimliliğinizi arttırabilirsiniz.

9.İŞ YÜKÜ KONUSUNDA GERÇEKÇİ OLUN

Birçok Freelancer başarısını elindeki projenin fazlalığı ile doğru orantılı olarak görür. Çok sayıda projeniz olmasının avantajı olduğu kadar dezavantajı da vardır. Elinizdeki işlerin miktarından çok verimliliği, niteliği önemlidir. Eğer birçok projeyi aynı anda yönetebileceğinize inanıyorsanız elbette seçim size ait. Birçok projeyi aynı anda yönetemeyeceğini düşünüyorsanız “küçük kalmanın” hiçbir sakıncasının olmadığını unutmayın.

 

FREELANCERLAR İÇİN SANAL OFİS

Freelancer çalışanlar için önerilere yer verdik. Freelancer çalışanların Kamara’nın sunduğu Sanal Ofis, Hazır Ofis, Toplantı Salonu Hizmeti gibi seçeneklerine göz atmasını öneriyorum. Kamara özellikle Sanal Ofis seçeneği ile Freelancerlara önemli imkânlar tanıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir