Başarıyı Ölçmek İçin Yapılması Gerekenler

Başarıyı Ölçmek İçin Yapılması Gerekenler

Başarıyı Ölçmek İçin Yapılması Gerekenler

Başarıyı ölçmek için hangi parametrelere ihtiyaç duyarsınız? Hangi adımları izlemeniz sizi doğru sonuca götürecektir? Ya da gerçek anlamda başarı kazanmak nelere bağlıdır? Bu soruların cevabını vereceğimiz yazımızın içerisinde yer alacak alt başlıklar şunlardır:

  • Enerjiyi ölçmek,
  • İlişkileri ölçmek,
  • İşi ölçmek,
  • İş süreci gereksinimlerini iyi tespit etmelisiniz,
  • İlgili yazılar.

Başarınızı nasıl kontrol edersiniz? Ya da kontrol etme gereksiniminde bulunur musunuz? Bir şirkette başarı kavramı neye göre şekillenmektedir? Ciro, kar, kazanç gibi terimler genelde başarının anahtarı olarak gözükebilir şirket mantığında. Buna bağlı olarak bu başarıyı etkin kılan kişi olarak sizler bu başarıyı ne ölçüde takip etmektesiniz? Kendi planlarınız doğrultusunda bireysel olarak başarınızı da kontrol edebiliyor musunuz?

Girişimciliğe başlamadan önce bir hedef çizerek o hedefe doğru yürüme planlarınız mutlaka olmuştur. Girişimciliğe başladıktan sonra ise nerede olduğunuzu, hedefinize ne kadar yakın olduğunuzu anlamak için başarıyı ölçmelisiniz. Bir nevi kendi içinizde analizler yaparak kendinizi konumlandırabilmelisiniz. Bunun en büyük yararı ise sizin hedefinize olan yakınlık uzaklık ilişkinize dair somut yaptırımlarda bulunmanız ve planlamalarınızı ona göre şekillendirecek olmanızdır.

Peki başarıyı, işteki konumunuzu ölçmek için neler yapmalı, hangi ölçme tekniklerini  kullanmalısınız? İşte başarınızı ve kendinizi ölçmek için teknikler:

Enerjiyi Ölçmek

Enerjiyi Ölçmek

Enerjinizi ölçerek aslında o anki fiziksel ve mentalitenizi işe uygunluğuna göre ölçebilirsiniz. O anki kendi durumunuzu test ederek işlerinize ya devam edersiniz ya da belli bir dinlenme arası vererek sonradan devam edebilirsiniz. Ayrıca başarı ile örtüştürüldüğü zaman iyi bir sağlık düzeninin olması işteki verimliliğinizi artırmakla birlikte başarınızı da olumlu yönde etkileyecektir. Bununla beraber sağlıklı olmak için de çalışma düzeninize göre dinlenme periyotları ayarlayabilirsiniz. Çalışmak için dinlenmeyi kendinize entegre ettiğiniz zaman daha çok verim almakla birlikte başarıya ulaşmanız da o kadar hızlı olacaktır.

İlişkileri Ölçmek

İlişkileri Ölçmek

İş ilişkilerini çok boyutlu olarak düşünebilirsiniz. Diğer firmalarla olan ilişkileriniz, müşterileriniz ile olan ilişkileriniz ve ekip içindeki çalışanlar ile bire bir ilişkileriniz şirketin ileriye taşınması için başlıca olması gereken ilişkilerdir. Peki bu ilişkilerin işinize olan katkısı ne yöndedir? İlişkilerinizi kontrol altına nasıl alırsınız? Bu noktada çok mantıklı kararlar verebilirsiniz. İlişkilerinizi en pozitif şekilde yürüterek işiniz ile olan kısmında büyük verim alabilirsiniz.

İşi Ölçmek

Başarıya ulaşmak için işinizle yaptıklarınız arasında doğru orantı olması gerekir. İşi temel anlamda ölçmek budur aslında. İşinizin planlarınız ile olan uyumu, hedefinize olan yatkınlığı ve daha fazlasını ölçmek başarınızı direkt etkileyecektir. Çünkü işlerin iyi gitmeyen dönemlerinde gerçekleştireceğiniz yaptırımlar tüm seyri değiştirebilecek türden olabilir. Ayrıca işler iyi giderken bile durum tespiti yaparak işlerin çok daha hızlı ilerlemesini yapabilirsiniz. Bu noktada tamamen işe odaklanarak hedefinize yönelme noktasında daha etkin rol oynayabilirsiniz.

İşi ölçerken işi yaptığınız ortamı da ele almanız gerekmektedir. Bu anlamda çalıştığınız lokasyonun işinize olan uygunluğunu iyi saptadıktan sonra işinize olan odaklanmanızı artırarak başarıya daha da yakınlaşabilirsiniz. Bu noktada Kamara hazır ofis, sanal ofis veya paylaşımlı ofis türlerinden işinize en yatkın olanı tercih etmenizde fayda var. Çünkü hem uygun kira fiyatları karşılığında sahip olacaksınız hem de bir çok imkandan yararlanarak işinizi en hızlı ve pratik biçimde devam ettirmiş olacaksınız.

İş Süreci Gereksinimlerini İyi Tespit Etmelisiniz

İş sürecinizi baştan sona profesyonel biçimde oluşturmalısınız. Nitekim işiniz için tüm ihtiyaçları, olması gerekenleri bir plan çerçevesinde hazırlayıp nasıl bir yol izleyeceğinizi tespit etmek size ilerleyen süreçlerde kolaylık sunacaktır. Bu gereksinimleri yapmak ayrıca başarınızı ve kazancınızı da olumlu yönde etkileyecektir. Böylece başarıya daha çok yaklaşacak olup planlarınızın sonuçlarını en iyi biçimde almış olacaksınız.

İş sürecinizi iyi yönetmek adına bu süreçleri iyi tanımla

İlgili Yazılar

Beğenebileceğinizi düşündüğümüz içeriklerimize de göz atmak ister misiniz? İşte, beğenebileceğiniz Kamara Blog içerikleri

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: