fbpx

Başarılı Bir Başlangıç İle İş Hayatına Başlamanın Sırları

Başarılı Bir Girişimci Gibi Düşünmenizi Sağlayacak Yöntemler

Her girişimci sektöre, iş hayatına başarılı bir başlangıç ile giriş yapmak ister. Ancak bu düşünüldüğü kadar kolay olmamakla birlikte büyük de emek isteyen bir uğraş olacaktır. Başarılı bir başlangıç nasıl yapılabilir? İş hayatınızdan önce gittiğiniz üniversitelerde aldığınız eğitim, diplomalarınız, belgeleriniz hatta staj yaptığınız yerden öğrendiğiniz bilgiler bile başarılı bir başlangıç için yetmeyebilir. Çünkü iş dünyası hepsini içine kapsayan ve geniş sınırlara açılan bir alandır. Bu geniş sektörde kaybolmamak, iz bırakmak ve en önemlisi başarılı bir başlangıç için bir kaç adıma değineceğiz bu yazımızda.

Hem iyi bir başlangıç ile moral kazanacağınız hem de profesyonel hayata merhaba diyeceğiniz bu süreçte yapmanız gerekenleri kaleme aldık. Siz de bu tavsiyeler ışığında hareket ederek işinize en iyi şekilde başlayabilirsiniz.

1-Çalıştığınız Sektörün İhtiyaçlarını Anlamaya Çalışın

İşe kendini hazırlamaktır bir nevi bu. Yani çalışmak istediğiniz sektörde çalışanlardan ne isteniyor, hangi kriterler şart gösteriliyor bunları araştırmanız gerekir. Profesyonel bir alanda çalışacağınızın farkında olarak da bu eksik kalan noktalarınızı geliştirmeye çalışmalısınız. Bunların yanı sıra çalıştığınız şirketin misyonunu, vizyonunu ve neye hizmet ettiğini iyi bilmek gerekir. Çalışmalarınızdan önce bu ve bunun gibi araştırmaları yapıp işe tam donanımlı başlamanız size işin ilerleyen süreçlerinde büyük avantaj sağlayacaktır.

2-Kişilik Özellik ve Yeteneklerinizi Yok Saymayın

adult, art, artist

Şirket ortamında bireyselliğe yer yoktur çoğu zaman. Bir ekip çalışması ve neticesinde yeni insanlar tanıyacak, onlarla kaynaşacak ve iş birliği içerisinde olacaksınız. Bu noktada insanları ikna etme gücünüzü, iletişim kabiliyetinizi de geliştireceksiniz. Belki de bu konularda çok yeteneklisiniz, bu yeteneğinizi gireceğiniz işte en iyi biçimde göstermeli ve üzerine koyarak devam etmelisiniz. Pozitif bir tavır ve sürekli yeni bilgiler öğrenme çabası sizi işte sağlam bir şekilde tutacaktır.

3-Başvurduğunuz Pozisyona Uygun Bir Ön Yazı: CV

analysis, analytics, application

Birinci başlığımız ile benzetebiliriz bu durumu aslında. İyi bir CV’ye sahip olmanız, başvurduğunuz pozisyona çağrılma ihtimalinizi yükseltecektir. Bu durumda internet üzerinden hazır bir ön yazı yerine kendi özgün ifadelerinizle işinize uygun bir ön yazı hazırlamalısınız.

Ön yazınızda başvurduğunuz şirketle alakalı bir kaç önemli noktaya da değinebilirsiniz. Bu, karşı tarafta olumlu bir izlenim bırakacaktır şüphesiz. Şirketi, daha işe girmeden bilmeniz, ne yaptığını, neye hizmet ettiğini bilmeniz sizin için avantaj olacaktır.

4-İngilizceyi Geliştirmelisiniz

Çok klişe bir tavsiye olmakla birlikte gerçek manada önem taşıyan bir tavsiyedir. Çünkü şirket bazlı kurumlarda çalıştığınızda biraz önce de bahsettiğimiz gibi bir çok insanla bir araya gelecek ve onlarla iletişime geçeceksiniz. Bu kişilerin yurt dışından gelme ihtimalini de düşünürsek İngilizce bilmenin önemini tekrar anlamış olacağız.

İster mühendislik ister finans isterse de muhasebe alanında çalışın hiç fark etmez. Gerek üniversitede gerekse de destekleme kurslarla öğreneceğiniz İngilizce gramer, ki özellikle mesleki İngilizce sizin kurtarıcınız olacaktır bir çok noktada. Yurt dışında çalışma ihtimalinizin olduğunu da düşünürsek İngilizce bilmek artık şart olmaya başladı yorumunu rahatlıkla yapabiliriz.

5-Kendinize Etkili Bir Şekilde İş İletişim Ağı Kurun

Group of People Holding Hands Forming Teamwork

İngilizce ile birlikte çalıştığınız kurumlarda kuracağınız ilişkiler ile de kendinize yatırım yapabilirsiniz. Nitekim iş süreci içerisinde profesyonel çalışanlar, yöneticiler ile iletişimde öğreneceğiniz bilgiler sizi daha çok ileriye taşıyabilir ve kariyerinize de yön verebilir.

Ayrıca sosyal medya üzerindeki tartışmalara, makalelere ve bu tarz girişimlere yorum yapmanız da sizi ileriye taşıyabilir. Buna ek olarak çalıştığınız şirketteki etkinliklere, panellere katılmanız size yeni bilgiler, deneyimler ve yeni insanlarla iletişim kazandıracaktır. Bu fırsatları sürekli kovalamalı ve değerlendirmelisiniz. Kendi kariyeriniz için.

Başarılı Bir Başlangıç ve Güçlü Bir İletişim Ağı İçin Ofisinizi Kamara’ya Taşıyabilirsiniz

Başarılı bir başlangıcın nasıl olacağından, hangi adımların uygulanması gerektiğinden bahsettik. Bunlara ek olarak ofis tercihinin de öneminden bahsedebiliriz. Çalışacağınız ofisin size iyi hizmetler sunması, kalitesi ve sizin profesyonelliğiniz açınızdan çok değerlidir. Çünkü girişimcilerde zaman ve maliyet kavramları büyük önem taşır.

Ayrıca ofisinizin konumu da sizin için büyük önem taşımalı. Çünkü ofisinizin çevresinde siz ve sizin gibi girişimcilerin olması sizin onlarla iletişime geçmenizde kolaylık sağlayacaktır. Bunun aksini düşündüğümüzde, yani çevrenizde sizin gibi birilerinin bulunmadığını düşünürsek yaşayacağınız zorlukları tahmin etmek de zor olmayacaktır. İletişimin olmadığı bir yerde kendinizi geliştirmek süre alır.

Ancak Kamara ofislerine taşınırsanız tüm bunlardan kolay bir şekilde yararlanabilirsiniz. Nasıl mı?

Kamara, binden fazla mutlu müşterisine hazır ofis, sanal ofis ve paylaşımlı ofis hizmeti sunan bir kuruluştur. Kamara’da kendinizi yabancı hissetmeyecek ve olan tüm imkanlardan kolaylıkla yararlanabileceksiniz. Ayrıca gerektiği zaman toplantı salonlarını da dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz! Tüm bunların hepsi uygun kira fiyatları ile size sunulmaktadır.

Ofislerin kaliteli, temiz ve ferah oluşu; profesyonelliğinize ayak uydurması ve çoğu işlerin de Kamara tarafından yapıldığını düşünürsek size düşenin sadece bilgisayarı masanıza kurup işe odaklanmak olduğunu söyleyebiliriz.

İşte Kamara ofislerinde sizi bekleyen fırsatlar;

  • Rahat ofis ortamı,
  • Ergonomik ve kullanışlı ofis mobilyaları,
  • Tüm ofis ekipmanları mevcuttur,
  • Profesyonel sekreter hizmeti,
  • Telesekreter,
  • Sanal ofis tercihinizde stopaj vergisi ödemezsiniz,
  • Resepsiyon,
  • Temizlik hizmeti,
  • Fiber hızlı internet,
  • Tüm faturalar kiraya dahildir,
  • Arkadaşlık, komşuluk kuracağınız yüzlerce girişimci,
  • Sohbetler ve çalışma sıralarında Kamara tarafından ücretsiz çay, kahve servisleri

İş iletişim ağının öneminden bahsettik. Kamara da bu da mümkündür. Çünkü belirttiğimiz üzere sizin gibi yüzlerce hatta binden fazla girişimci ile tanışma fırsatı yakalayacaksınız. Bu sayede de işleriniz hakkında birbirinizle istişareler kurabilir, sohbetler edebilirsiniz. Sohbetler sırasında çay ve kahve ikramları yine Kamara’dan 😉

Yeteneklerinizin farkına vararak, iletişiminizi hiç bozmadan devam ettirerek, İngilizceyi de geliştirerek ve doğru ofis tercihi ile iş hayatınızda başarılı bir başlangıç yapabilirsiniz. Elde edeceğiniz başarıyı da istikrarlı bir hale getirip devamlılığı yakalayarak sektörde adınızdan fazlasıyla söz ettirebilir ve istediğiniz hedeflerinize kolay yoldan ulaşabilirsiniz.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir