Avukatlar İçin Sanal Ofis ve Hazır Ofis Rehberi

Sanal ofis ve hazır ofis seçeneklerinin girişimcilere ve çalışanlara sağladığı katkı tartışılmaz hale geldi. İş dünyasında sektörel koşullar son derece önemli. Her alanın kendine göre ihtiyaçları, zorlukları ve kolaylıkları değişebiliyor. Peki, avukatlar için sanal ofis ve hazır ofis seçeneklerinin avantajları neler? Avukatlar neden bu çalışma biçimini tercih etmeli?

Hazır ofis ve sanal ofis çalışma seçeneği gittikçe yaygınlaşsa da kısa bir not düşmekte fayda var.

HAZIR OFİS NEDİR?

Hazır ofisler, tam donanımlı kiralık ofislerdir. Bu çalışma seçeneğinde girişimci sadece laptopunu alıp çalışmaya başlayabilir. Hazır ofis seçeneğine sahip firmalar, binanın bakımı, ofis mobilyaları, internet bağlantısı, ısıtma gibi ofisin tüm fiziki ihtiyaçlarını karşılar.

SANAL OFİS NEDİR?

Sanal ofis özellikle sahadan çalışan bireyler için harika bir seçenektir. Sanal ofis hizmetini sağlayan firma, girişimciye bir telefon numarası, adres ve sekreter atar. Girişimcinin tüm telefonları kendisine atanan sekreter tarafından yanıtlanır ve anında e-posta ile raporlanır.  Bu seçenekte tek bir telefon bile kaçırılmaz!

AVUKATLAR NEDEN SANAL OFİS VEYA HAZIR OFİS SEÇENEĞİNİ TERCİH ETMELİ?

MALİYETLER AZALIYOR!

Hazır ofis ve sanal ofis seçeneklerinin sunduğu maliyet avantajı avukatlar ve avukatlık büroları için de oldukça önemli.

Geleneksel çalışma sisteminde hem tek seferlik hem de aylık harcamalar söz konusudur.  Ofis mobilyası, yazıcı, klima ve emlakçı komisyonu gibi tek seferlik harcamalar mevcuttur. Aylık olarak ise kira, kira stopajı, elektrik, su, aidat, internet, temizlikçi ve alarm gibi birçok gider bulunmaktadır. Bunların herhangi birinde oluşabilecek sorunlarla da avukatlar ilgilenmek durumundadır. Hazır ofis hem ekonomik hem de esnek bir çözüm sağlamaktadır. Hazır ofislerde çalışma alanları oldukça şık, konforlu ve prestijlidir. Herhangi hazır ofisi kiralamadan önce gezebilir ve kararınızı daha net verebilirsiniz.

Sizin için hesapladık, karşılaştırdık! Rakamlarla geleneksel ofis ve hazır ofis maliyetleri yazımızı okumak için tıklayın

OFİS TEMİZLİĞİ, TADİLAT DİKKATİNİZİ AZALTMASIN!


Verimli çalışabilmenin ön koşullarından biri de odaklanmaktır. Geleneksel çalışma sistemlerinde, avukatlık bürosu açıldığında ofisin temizliği, bulaşıklar, bozulan araç ve gereçlerin tamiri, fotokopi kağıdı, deterjan gibi ürünlerin yenilenmesinin sorumluluğu da avukatlara aittir. Tüm bunlarla ilgilenilmesi oldukça güç ve dikkat dağıtıcıdır. Bu işlerden sorumlu bir personel işe almak ise firmanın maliyetini arttıracaktır. Özellikle henüz kuruluş aşamasında bu maliyet ciddi dezavantaj yaratabilir.

AYRILIĞI KOLAY ATLATIN!

Duygusal ayrılıkları kolayca atlatmanın bir yolu var mıdır bilinmez ama profesyonel ayrılıklar söz konusu olduğunda hazır ofis sisteminin esnekliği avantaj sağlayacaktır. İki veya üç avukatın bir araya gelip büyük hayallerle bir büro kurduğunu varsayalım. İşler yolunda gitmediğinde veya ayrılık kararı alındığında ofiste kimin kalacağı tamamen belirsizdir. Büyük maliyetlerle tutulan ofisin, temin edilen tüm ofis mobilyaları araç ve gereçlerin üzerinde kimin hak sahibi olduğu tartışması yaşanacaktır. Hazır ofisin esnek bir çalışma seçeneği olması, iş yerindeki tüm donanımların hazır ofis hizmetini sağlayan firma tarafından karşılanması ayrılığın şokunu da azaltacaktır.

HİÇBİR EVRAKI KAÇIRMAYIN!

Tebligatların, önemli evrakların kaybolması ya da zamanında okunmaması sorun oluşturacaktır. Gözden kaçan bir tebligat, itiraz süresinin geçmesi gibi ciddi bir probleme neden olabilir. Sanal ofis seçeneği ile tüm tebligatlar, önemli evraklar teslim alınır ve anında avukata haber verilir. Avukat istiyorsa gelen tebligat taratılıp e-posta olarak da kendisine iletilir. Bu sayede avukatlar adliyede veya sahada müvekkili ile toplantıda olsa da kendisine gelen tüm posta ve kargolardan eksiksiz şekilde haberdar olur.

Detaylı bilgi için Kamara Sanal Ofis kullanıcılarından Avukat H. Mehveş Ekşiler’in “Dava ve icra takiplerinde tebligat ve önemi” yazısı da incelenebilir.

Sanal ofis seçeneği ile hem saygın hem de tek kargo kaçırmayan bir adrese sahip olmak mümkün.

ULAŞIM KOLAYLAŞIYOR

Hazır ofis ve sanal ofis hizmetini veren firmalar merkezi ve kolay ulaşılabilir lokasyonlarda bulunmak durumundadır.  Bu hem avukatlar hem de kendileri ile görüşmeye gelen müvekkilleri için avantaj sağlıyor.

Kamara Şişli Şubesi, Çağlayan Adliyesi’ne 800 metre uzaklıktadır. Şubeyle ilgili tüm detaylar için tıklayın

ADRES VE GÜVEN ARASINDA BİR BAĞ VAR!

Firmanın lokasyonu firma hakkında bir fikir oluşturur. Bu nedenle iş yerleri mümkün olduğu kadar kuruluş aşamasında buna da dikkat eder. Avukatlık gibi güvenin son derece önemli olduğu bir alanda büronun saygın bir lokasyonda olması sayısız fayda sağlayacaktır.

EV ADRESİNİZİ PAYLAŞMAYIN

Home Office çalışarak da işlerin sürdürülebileceği düşünülebilir. Evin bir bölümü ofis gibi dizayn edilebilir. Tüm bunlar çok önemli bir sorunu gidermiyor, kişisel ev adresini paylaşmak çok riskli!

Kapıcı gelen bir tebligatı kaçırırsa veya avukat dışarıdayken tebligat gelip kaybolursa müvekkil ciddi anlamda mağdur olabilir. Sanal ofisle böyle bir durum yaşanma olasılığı yoktur. Gelen tüm tebligatlar, önemli evraklar avukata anında iletilir ve avukat isterse taratılıp e-posta ile gönderilir. Bu sayede avukat şehir dışında dahi olsa gelen tüm tebligatlardan ve önemli evraklardan haberdar olur.

KAFEDE TOPLANTI YAPMAK İYİ BİR FİKİR OLMAYABİLİR


Müvekillerle kafede toplantı yapma fikri ilk başta uygun görünebilir. Bununla birlikte kafede çalışmak gizlilik açısından oldukça kötü bir tercih olacaktır. Hiç kimse yaşadığı hukuksal sorunu tanımadığı insanların duyacağı şekilde paylaşmak istemez.

TOPLANTI YERİ SAYGINLIK AÇISINDAN DA ÖNEMLİ!

Müvekkilin gizlilik arz eden bir konuda danışmayacağını varsayalım.  En nezih kafelerde bile kişi kendi konuştuğunu duyamayabiliyor. Bunun nedeni sürekli koşuşturan çocuklar da olabilir, ergenler de… Böyle bir ortamda toplantı yapmaya çalışmak hem verimsiz hem de yorucu olacaktır. Avukatlar toplantı salonu seçeneği ile prestijli ve konforlu bir ortamda müvekkilleriyle toplantılarını yapabilir.  

HAZIR OFİS VE TOPLANTI SALONLARINI İSTEDİĞİNİZ ZAMAN KULLANIN

Birçok firma sanal ofis hizmeti alındığında hazır ofis ve toplantı salonu seçeneklerinde de avantajlar sunuyor. Böylelikle sadece gerektiğinde fiziksel bir alan temin edilebilir. Bu esneklik müvekkilleriyle çok sık yüz yüze görüşmek zorunda olmayan avukatlar için önemli bir avantaj!

ÇEVRENİZİ GENİŞLETİN

Teknoloji ne kadar gelişse de hiçbir şey yüz yüze iletişim gibi olmuyor! Hazır ofis ve sanal ofis seçeneklerini sunan firmalar aynı anda birçok şirketi ağırlıyor. Bu da çevrenizi genişletmek, fikir alışveriş yapmak veya sadece biraz sosyal olmak için iyi bir fırsat!

Yeni müvekkiller için yeni insanlar tanımak gereklidir. Avukatlar diğer hazır ofis kullanıcılarıyla bir araya gelerek potansiyel müvekkilleri ile tanışabilir. Diğer hazır ofis kullanıcıları, gerektiğinde danışabilecekleri veya vekalet verebilecekleri avukat komşularının olmasından memnuniyet duyacaktır.

Özetle hazır ofis veya sanal ofis seçeneği avukatlar için de birçok avantaj sağlıyor! Bu çalışma sistemini sağlayan firmalarla iletişime geçerek aklınıza takılan tüm sorularınızı iletebilirsiniz!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir